Mevcut çalışmanın amacı, okul psikolojik
danışmanlarının Suriyeli mülteci öğrencilere sundukları hizmetlerin
değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemi ile
belirlenmiş ve on üç okul psikolojik danışmanından oluşmuştur. Veriler yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, verilerin analizi ise içerik
analizi tekniği ile yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde,
katılımcılardan dokuzunun daha önceden mültecilere yönelik sunulan hizmetler
ile ilgili herhangi bir eğitime katılmadığı, dördünün ise katıldığı; alınan
eğitimlerin de "travma sonrası stres bozukluğu, yas danışmanlığı ve
psikososyal müdahale" olduğu görülmektedir. Katılımcıların beşi Suriyeli mülteci
öğrencilere yönelik olarak okul rehberlik programını uygulamaktadır. Sunulan hizmet
alanları ise okul ve çevreye uyum, eğitsel başarı, kişiler arası ilişkiler ve
güvenli/sağlıklı hayattır. Ayrıca sunulan hizmetlerin kişisel, sosyal ve mesleki
rehberlik alanlarında; verilen hizmetlerin faaliyet türü bakımından ise önleyici
ve gelişimsel rehberlik alanlarında toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak psikolojik
danışmanların mültecilere yönelik olarak uygulamalı hizmet içi eğitim
kurslarına katılmalarının yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Kültüre duyarlı psikolojik danışma Suriyeli mülteci öğrenciler okul psikolojik danışmanı psikolojik danışmanlık ve rehberlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | July 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |