BibTex RIS Cite

FARKLI BÖLÜMLERDE ÖĞRENİM GÖREN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN POWER POİNT İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ETKİLİLİĞİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Year 2014, Volume: 1 Issue: 29, 0 - , 07.04.2014

Abstract

Özet

Bu araştırmanın amacı: 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda farklı bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin Powerpoint ile yapılan ders sunumlarının etkililiğini ile ilgili görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Çalışma grubunu AEÜ BESYO’da beden eğitimi öğretmenliğinde 199, antrenörlük eğitimi bölümünde 107 ve spor yöneticiliği bölümünde 57 öğrenci olmak üzere toplam 363 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma için gerekli veriler Gelişli (2009) tarafından geliştirilen “Powerpoint ile Yapılan Ders Sunumlarının Etkililiği” ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlık kat sayısı .68 dir. Toplanan veriler üzerinden frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi ve tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 17 istatistik programı kullanılmış olup değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır.

Sonuç olarak,  öğrencilerin Powerpoint ile ders sunumlarının öğretmenlerle ve arkadaşları ile iletişimini engellediği, derste öğrencilerin katılımını pasifleştirdiği, dersleri sıkıcı ve tek düze yaptığı gibi olumsuz ifadelere “katılmadıkları” ,öğrencilerin Powerpoint sunumlarının dikkatleri uzun süre toplamalarına yardımcı olduğu, derste başarıları olumlu etkilediği, konuları daha iyi anladıkları, derslere istekle katıldıkları gibi olumlu ifadelere “büyük ölçüde” ve “kısmen” katıldıkları görülmektedir.

Sonuçlarda ayrıca, Powerpoint sunumlarının başka yöntemler, teknikler, araç-gereçlerle ve görsel öğelerle desteklenmesi ile ilgili görüşlere bakıldığında ise öğrencilerin bu ifadelere büyük ölçüde katıldıkları görülmektedir.

Anahtar kelimeler: Öğretim teknolojisi, Powerpoint sunum, Üniversite öğrencileri

Year 2014, Volume: 1 Issue: 29, 0 - , 07.04.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hakkı Ulucan This is me

Ebru Karabulut This is me

İlhan Adiloğulları This is me

Barbaros Erdoğan This is me

Mustafa Kılınç This is me

Publication Date April 7, 2014
Submission Date March 5, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 29

Cite

APA Ulucan, H., Karabulut, E., Adiloğulları, İ., Erdoğan, B., et al. (2014). FARKLI BÖLÜMLERDE ÖĞRENİM GÖREN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN POWER POİNT İLE YAPILAN DERS SUNUMLARININ ETKİLİLİĞİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(29). https://doi.org/10.21764/efd.18047