Bu araştırmanın amacı sıklıkla mühendislik ve mimarlık gibi alanlarda kullanılan Google SketchUp (GSU) yazılımının Geometri konularından katı cisimlerin öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Buradan hareketle öğrencilerin bu yazılımı kullanarak tamamlayacakları probleme dayalı etkinlikler tasarlanmıştır. Bu etkinlikler Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki 24 birinci sınıf öğrencisine uygulanmış ve uygulama süreci araştırmacılar tarafından değerlendirilmiştir. Bununla birlikte yapılan uygulamalara ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Süreç incelendiğinde yazılımın katı cisimler konusunun öğretiminde etkin bir şekilde kullanılabileceği gözlemlenmiştir. Gözlem sonuçlarına göre GSU’nun konunun öğrenilmesinde getirdiği avantajlar; öğrencilerin çizimleri verilen cisimleri, dinamik ortamda kolayca oluşturabilmeleri, döndürebilmeleri, parçalayabilmeleri, onların düzlemsel kesitlerini alabilmeleri ve üzerlerinde çizim yapabilmeleridir.. Programın eksiklikleri olarak da açılımları verilen cisimlerin oluşturulmasının ve tersine verilen kapalı cismin açılımını oluşturmanın zorluğu olarak belirlenmiştir. Alınan görüşlerde de öğretmen adaylarının büyük bölümü yazılımda cisimlerin manipüle edilebilmesinin, 3B ortamda çalışılmasının, yazılımın kolay kullanılabilir olmasının ve 3B düşünmeyi sağlamasının GSU destekli uygulamaların güçlü yönleri olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla beraber öğretmen adaylarının önemli bir bölümü yazılımı kullanmayı öğrenmenin zaman aldığını, yazılımı kullanmanın zor olduğunu, yazılımın zaman zaman yavaşladığını ve yüzey açılımlarını doğrudan yapan bir araç bulunmadığını belirtmişlerdir. Buradan hareketle GSU yazılımının matematik öğretmeni adaylarına alternatif bir öğretim aracı olarak öğretilebileceği; yazılımın ilköğretim ve ortaöğretim düzeylerindeki öğretimlerde de kullanılabilirliliğinin araştırılabileceği ve GSU’nun diğer geometri yazılımları ile karşılaştırıldığı veya birlikte kullanıldığı farklı çalışmaların yapılabileceği düşünülmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2016 |
Submission Date | August 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 40 |