BibTex RIS Kaynak Göster

Geometri Öğretiminde Google SketchUp Yazılımının Kullanılması

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı sıklıkla mühendislik ve mimarlık gibi alanlarda kullanılan Google SketchUp (GSU) yazılımının Geometri konularından katı cisimlerin öğretiminde kullanılabilirliğini değerlendirmektir. Buradan hareketle öğrencilerin bu yazılımı kullanarak tamamlayacakları probleme dayalı etkinlikler tasarlanmıştır. Bu etkinlikler Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki 24 birinci sınıf öğrencisine uygulanmış ve uygulama süreci araştırmacılar tarafından değerlendirilmiştir. Bununla birlikte yapılan uygulamalara ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Süreç incelendiğinde yazılımın katı cisimler konusunun öğretiminde etkin bir şekilde kullanılabileceği gözlemlenmiştir. Gözlem sonuçlarına göre GSU’nun konunun öğrenilmesinde getirdiği avantajlar; öğrencilerin çizimleri verilen cisimleri, dinamik ortamda kolayca oluşturabilmeleri, döndürebilmeleri, parçalayabilmeleri, onların düzlemsel kesitlerini alabilmeleri ve üzerlerinde çizim yapabilmeleridir.. Programın eksiklikleri olarak da açılımları verilen cisimlerin oluşturulmasının ve tersine verilen kapalı cismin açılımını oluşturmanın zorluğu olarak belirlenmiştir. Alınan görüşlerde de öğretmen adaylarının büyük bölümü yazılımda cisimlerin manipüle edilebilmesinin, 3B ortamda çalışılmasının, yazılımın kolay kullanılabilir olmasının ve 3B düşünmeyi sağlamasının GSU destekli uygulamaların güçlü yönleri olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla beraber öğretmen adaylarının önemli bir bölümü yazılımı kullanmayı öğrenmenin zaman aldığını, yazılımı kullanmanın zor olduğunu, yazılımın zaman zaman yavaşladığını ve yüzey açılımlarını doğrudan yapan bir araç bulunmadığını belirtmişlerdir. Buradan hareketle GSU yazılımının matematik öğretmeni adaylarına alternatif bir öğretim aracı olarak öğretilebileceği; yazılımın ilköğretim ve ortaöğretim düzeylerindeki öğretimlerde de kullanılabilirliliğinin araştırılabileceği ve GSU’nun diğer geometri yazılımları ile karşılaştırıldığı veya birlikte kullanıldığı farklı çalışmaların yapılabileceği düşünülmektedir.

Yıl 2016, Sayı: 40, 0 - 0, 27.12.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aytaç Kurtuluş

Candaş Uygan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Kurtuluş, A., & Uygan, C. (2016). Geometri Öğretiminde Google SketchUp Yazılımının Kullanılması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(40).