Bu araştırmayla ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik tarihinin derslerde kullanımına yönelik hizmet içi eğitime ihtiyaç durumlarını belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler, tarihsel farkındalık ve matematik tarihinin derslerde kullanım yolları ile ilgili maddeler içeren bir ölçek yardımıyla toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen bu ölçek, Trabzon’da görev yapan toplam 173 öğretmene uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler frekans, yüzdelik ve ortalama değerleri hesaplandıktan sonra tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın sonunda, öğretmenlerin tarihsel farkındalığa yönelik matematik tarihi ile ilgili projelere, tezlere, kitaplara ve kullanım yollarına ilişkin ihtiyaçlarının daha çok olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin öğretmen merkezli kullanım yolu olan matematiksel terimlerin anlam veya kökenlerine, materyal destekli kullanım yolları olan mekanik aletlere ve çalışma yapraklarına, öğrenci merkezli kullanım yollarından matematikle ilgili sözlere, sınıf dışı etkinliklere ve matematikçilerin yaşam öykülerinin, anekdotların ya da hikâyelerin oyunlaştırılmasına yönelik ihtiyaçlarının daha fazla olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar göz önüne alınarak, matematik tarihinin derslerde kullanımı ile ilgili düzenlenecek hizmet içi eğitim faaliyetlerinde çok sayıda materyal gösterilmesi, uygulama yapılması ve yaptırılması önerilmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 13, 2017 |
Submission Date | November 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 41 |