BibTex RIS Cite

Ortaokul Öğrencilerinin Mutluluklarının Eğitim Stresi ve Okul Yaşam Kalitesi Tarafından Yordanması

Year 2017, Issue: 41, 245 - 264, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.42917

Abstract

Bu araştırma, eğitim stresi ve okul yaşam kalitesinin ortaokul öğrencilerinin okul ortamındaki mutluluklarını manidar şekilde yordayıp yordamadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çeşitli demografik verilerin öğrenilmesi amacıyla Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin akademik nedenlerden kaynaklanan stres düzeylerini ölçmek amacıyla Eğitim Stresi Ölçeği, öğrencilerin okullarındaki yaşama ilişkin algılarını ölçmek amacıyla Okul Yaşam Kalitesi Ölçeği, öğrencilerin okuldaki mutluluk düzeylerini belirlemek amacıyla Okul Çocuklarının Mutluluk Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin Akdeniz bölgesinde yer alan bir il merkezine bağlı devlet ortaokullarında öğrenim gören 411 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi için aşamalı regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre eğitim stresi ve okul yaşam kalitesi boyutlarından çalışma baskısı, statü, okula yönelik duygular, beklentiye karşı umutsuzluk, öğretmen boyutları birlikte ortaokul öğrencilerinin mutluluk düzeylerinin %31’ini açıklamaktadır. Modele dahil edilen çalışma baskısı, statü, okula yönelik duygular, beklentiye karşı umutsuzluk ve öğretmen boyutları birlikte ortaokul öğrencilerinin mutluluk düzeylerini 0.01 anlamlılık düzeyinde manidar bir şekilde yordamaktadır. Bu modele göre ortaokul öğrencilerinin mutluluk düzeylerinin manidar yordayıcılarının göreli olarak önem sırası çalışma baskısı, statü, okula yönelik duygular, beklentiye karşı umutsuzluk ve öğretmen boyutlarıdır.

Anahtar Sözcükler: Mutluluk, eğitim stresi ve okul yaşam kalitesi

Year 2017, Issue: 41, 245 - 264, 13.04.2017
https://doi.org/10.21764/efd.42917

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Alim Kaya

Mehtap Sezgin This is me

Publication Date April 13, 2017
Submission Date September 7, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 41

Cite

APA Kaya, A., & Sezgin, M. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Mutluluklarının Eğitim Stresi ve Okul Yaşam Kalitesi Tarafından Yordanması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(41), 245-264. https://doi.org/10.21764/efd.42917

Cited By