BibTex RIS Cite

1995-2015 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE FİZİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAYINLANAN MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ

Year 2017, Issue: 42, 143 - 167, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.18329

Abstract

Bu çalışma; fizik eğitimindeki araştırma eğilimlerini belirlemek için, 1995-2015 yılları arasında Türkiye’de fizik eğitimi alanında yapılan çalışmaların içerik analizi yöntemi ile incelenmesini amaçlamaktadır. Bu amaçla, Türkiye'de yayımlanan 28 farklı eğitim dergisinde internet üzerinden tam metinlerine ulaşılabilen 372 fizik eğitimi makalesi incelenmiştir. Tam metinlerine ulaşılan makaleler, fizik eğitimi araştırmaları için revize edilen yayın sınıflama formu kullanılarak değerlendirilmiştir. Her bir yayın bu form yardımıyla içerik analizine tabi tutulmuş ve yayınlara ait veriler bir veri tabanına kaydedilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 23.0 programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler yüzde ve frekans analizleri neticesinde uygun tablo ve grafiklerle gösterilmiştir. Elde edilen veriler incelendiğinde fizik eğitiminde; 1995-2015 yılları arasında yayınlanan makalelerin en fazla ‘genel fizik’ makale alanında ele alındığını, makale konusu  olarak ‘öğretime’ öncelik verildiği belirlenmiştir. ‘Başarı testi’ ve ‘anket’ kullanımının fazlalığı veri toplama yönteminin analiz sonuçlarında göze çarpmaktadır. Tercih edilen örneklem grubu en fazla ‘lisans öğrencileri’ olmuş ve veri analizinde ‘t-testi’, ‘frekans-yüzde tabloları’ ve ‘nitel betimsel analiz’ yöntemlerine araştırmacılar öncelik vermişlerdir.

Year 2017, Issue: 42, 143 - 167, 15.06.2017
https://doi.org/10.21764/efd.18329

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Derya Kaltakçı Gürel This is me

Merve Sak

Zeynep Şahika Ünal This is me

Vildan Özbek This is me

Zeynep Candaş

Sinem Şen This is me

Publication Date June 15, 2017
Submission Date June 30, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 42

Cite

APA Kaltakçı Gürel, D., Sak, M., Ünal, Z. Ş., Özbek, V., et al. (2017). 1995-2015 YILLARI ARASINDA TÜRKİYE’DE FİZİK EĞİTİMİNE YÖNELİK YAYINLANAN MAKALELERİN İÇERİK ANALİZİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(42), 143-167. https://doi.org/10.21764/efd.18329

Cited By