BibTex RIS Cite

PROGRAMA BAĞLILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ

Year 2017, Issue: 43, 110 - 137, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.02208

Abstract

Eğitim sistemlerinin temel hedefi evrensel, bilimsel, yenilikçi ve nihayet ulusal anlamda nitelikli insan gücünün yetiştirilmesidir. Tüm bu hedeflere ulaşmak için ise eğitim sistemleri, öğretim sürecine ışık tutabilecek ve öğretmenlere rehberlik edebilecek güçlü bir öğe olan öğretim programlarını işe koşmaktadırlar. Ancak öğretim sürecinin gerçekleşmesinde bu denli önemli kabul edilen öğretim programlarının uygulamada birtakım etkenler sebebiyle hedeflediği noktaya ulaşamadığı görülmektedir. Bu durum esas olarak “program uyumluluğu” kavramını işaret etmektedir. Program uyumluluğu bu çalışmada amaçlanan öğretim programı ile uygulamadaki öğretim programı arasındaki uyumdur. Bu araştırmanın amacı, Gaziantep ili merkez ilçede ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin program uyumluluğunu etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Gaziantep ili merkez ilçede ilköğretim okullarında görev yapan farklı branşlardaki 104 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan ve “benzer deneyimler yaşayan kişilerin ortak bazı görüş ve algılarının mevcut olduğu” prensibine dayanan olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Veri analizi kapsamında içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma, program uyumluluğunu etkileme konusunda araştırmacılar tarafından belirtilen faktörlerin (Okul, öğretmen, eğitim sistemi ve programlar) araştırmadaki öğretmenler tarafından da dile getirildiğini, bunun yanısıra farklı faktörlerin de varlığı ortaya çıkmıştır.  Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, faktörler arasında en fazla okul-çevre faktörünün vurgulandığı ve sonra sırasıyla öğretim programı, öğretmen, sistem, öğrenci, kaynak-materyal, konu ve yönetim-uygulama faktörlerinin program uyumluluğunu etkilediği sonucuna da ulaşılmıştır.

Year 2017, Issue: 43, 110 - 137, 29.09.2017
https://doi.org/10.21764/efd.02208

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Bülent Döş

Erdal Bay This is me

Recep Kahramanoğlu This is me

Esen Turan Özpolat This is me

Publication Date September 29, 2017
Submission Date December 14, 2016
Published in Issue Year 2017 Issue: 43

Cite

APA Döş, B., Bay, E., Kahramanoğlu, R., Özpolat, E. T. (2017). PROGRAMA BAĞLILIĞI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(43), 110-137. https://doi.org/10.21764/efd.02208

Cited By


Program Literacy Status of Special Education Teachers
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.1397760






ANALYSIS OF THE CURRICULUM FIDELITY LEVELS OF TEACHERS
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
https://doi.org/10.14520/adyusbd.1112046