In this study, it was
aimed to determine the mistakes and possible misconceptions of pre-service
mathematics teachers made about the Logo-based tasks involving the concepts of
angle and rotation when they drawing some geometrical shapes using Logo
commands. For this purpose, 37 pre-service mathematics teachers (37)
participated in a “Computer based Mathematics Teaching Lesson” lasting 10
hours, in which they could learn and interact with Logo programming language.
Then, a five performance tasks about the concept of angle and rotation were
utilized to gather required data. The data of the study were obtained from
qualitative data collection methods through document analysis and clinical
interview. As a result of this study, most of the made mistakes in pen-paper
environment were because of geometrical features rather than Logo commands. These
are focused on three aspects: rotation of angle, angle-edge relationship and
missing/incorrect command. The ability to draw geometrical shapes using Logo
primitives is limited for some participants but acceptable for others. It was
recommended that teaching Logo should be applied with a constructive approach
that gives limited feedback when certain geometrical concepts are being
learned.
Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgisayar
destekli matematik öğretimi (BDMÖ) dersi kapsamında temel Logo komutlarını
kullanarak geometrik şekilleri çizerken açı ve dönme kavramlarını içeren
problemlere yönelik yaptıkları hataları ve olası kavram yanılgılarını tespit
etmeyi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 37
ilköğretim matematik öğretmeni adayına 10 saatlik Logo programlama dili eğitimi
verilmiştir. Daha sonra adaylardan Logo komutlarını kullanarak açı ve dönme
kavramıyla ilgili performans gösterebilecekleri 8 sorudan oluşan açık uçlu bir
sınav yapılmıştır. Bu çalışmada 8 soru içinden seçilen 5 soru üzerinde
durulmaktadır. Çalışmanın verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden doküman
analizi ve klinik mülakat ile elde edilmiştir. Elde edilen bulgular
neticesinde, öğretmen adayları kâğıt-kalem ortamında problemleri çözerken Logo
programlama komutlarından daha çok dönme açısı ve geometrik şekillerin
özellikleriyle ilgili hatalar yaptıkları tespit edilmiştir. Bu hatalar şu üç
noktada yoğunlaşmaktadır: Dönme açısı, açı-kenar bağıntısı ve eksik kodlama.
Logo ’da performans gösterebilecekleri problemleri çözerken bazı öğretmen
adaylarının programlama becerilerinin sınırlı; diğerlerinin kabul edilebilir seviyede
olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular dâhilinde Logo
programlama dili belirli geometrik kavramların öğrenilmesinde kullanılırken
sınırlı geri bildirim veren yapılandırmacı yaklaşımla ile hayata
geçirilmelidir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 21, 2017 |
Submission Date | July 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |