Özet: Bu araştırmada lise öğrencilerinin
çatışma çözme becerilerinin ve psikolojik dayanıklılık düzeylerinin,
öğrencilerin öznel iyi olma seviyelerini nasıl etkilediği incelenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 Eğitim- Öğretim yılında Kırıkkale il merkezinde
çeşitli ortaöğretim kurumlarında öğrenimlerine devam eden 313’ ü kız 235’ i
erkek toplam 548 lise öğrencisi
oluşturmaktadır.
Araştırmada çatışma çözme becerilerini belirlemek için “Çatışma Çözme
Davranışı Belirleme Ölçeği” , psikolojik dayanıklılık seviyelerini belirlemek
için “Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ve Öznel iyi oluş seviyelerini
belirlemek için de “ Öznel İyi Oluş Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde
edilen sonuçlara göre; Ergen Öznel İyi Oluş ölçeği alt boyutları ile ÇÇDBÖ alt
boyutlarından saldırganlık ile negatif yönde, problem çözme ile pozitif yönde
0.01 anlamlılık düzeyinde bir ilişkiye rastlanmıştır. EÖİOÖ alt boyutları ile
Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği alt boyutları puanları arasında pozitif
yönde ve 0.01 anlamlılık düzeyinde bir ilişki bulunmuştur. EPDÖ alt
boyutlarından; aile desteği, akran desteği, okul desteği, mücadele azmi ve uyum
boyutunun ve ÇÇDBÖ alt boyutlarından, problem çözme ve saldırganlık boyutunun
öznel iyi oluşun önemli bir yordayıcısı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Sözcükler: Lise Öğrencileri, Çatışma Çözme Davranışı, Psikolojik
Dayanıklılık, Öznel İyi Oluş.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 46 |