Bu
araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve
öğretimine ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve bu inançların
çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Araştırma
örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adnan Menderes, Dokuz Eylül, Muğla
Sıtkı Koçman ve Uşak Üniversitesi’ndeki Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalının
birinci ve dördüncü sınıfında öğrenim gören 547 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Bu çalışma kapsamında eğitim fakültelerinin tüm bölümlerinde öğrenim gören
öğretmen adayları ve tüm branşlardaki öğretmenler için geliştirilen 30 madde ve
iki faktörden oluşan 5’li Likert tipi Bilimin Doğasına ve Öğretimine İlişkin
Öz-yeterlik Ölçeği ve 7 maddelik Kişisel Bilgi Formu araştırmanın veri toplama
araçlarıdır. Geliştirilen ölçek bilimin doğası ve öz-yeterlik kavramlarına yer
vererek, eğitimcilerin bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inancını
belirlemesi bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın sonucunda, fen bilgisi
öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarının
öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, bölümlerini isteyerek seçip
seçmemelerine, “Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi” dersini görüp görmemelerine ve
bilimin doğasına ilişkin bilgisinin yeterliğine göre anlamlı farklılık
gösterdiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | March 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 46 |