Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Bilgisine ve Öğretimine İlişkin Öz-yeterlik İnançları

Yıl 2018, Sayı: 46, 261 - 293, 19.04.2018
https://doi.org/10.21764/maeuefd.402689

Öz

Bu
araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve
öğretimine ilişkin öz-yeterlik inanç düzeylerini belirlemek ve bu inançların
çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Araştırma
örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adnan Menderes, Dokuz Eylül, Muğla
Sıtkı Koçman ve Uşak Üniversitesi’ndeki Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalının
birinci ve dördüncü sınıfında öğrenim gören 547 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Bu çalışma kapsamında eğitim fakültelerinin tüm bölümlerinde öğrenim gören
öğretmen adayları ve tüm branşlardaki öğretmenler için geliştirilen 30 madde ve
iki faktörden oluşan 5’li Likert tipi Bilimin Doğasına ve Öğretimine İlişkin
Öz-yeterlik Ölçeği ve 7 maddelik Kişisel Bilgi Formu araştırmanın veri toplama
araçlarıdır. Geliştirilen ölçek bilimin doğası ve öz-yeterlik kavramlarına yer
vererek, eğitimcilerin bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inancını
belirlemesi bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın sonucunda, fen bilgisi
öğretmen adaylarının bilimin doğasına ve öğretimine ilişkin öz-yeterlik inançlarının
öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine, bölümlerini isteyerek seçip
seçmemelerine, “Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi” dersini görüp görmemelerine ve
bilimin doğasına ilişkin bilgisinin yeterliğine göre anlamlı farklılık
gösterdiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akarsu, B., Nalçacı, İ. ve Kariper, I.A. (2011). Bilimin doğası ve bilim tarihi dersinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki bilgi ve görüşlerine etkisi. Ahmet Keleşoglu Eğitim Fakültesi (AKEF) Dergisi, 32.
  • Abd-El-Khalick, F. S. ve Lederman, N. G. (2000). Improving science teachers’ conceptions of nature of science: a critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22, 665-701.
  • Akerson, V. L., Abd-El-Khalick, F.ve Lederman, N.G. (2000). Influence of a reflective explicit activity-based approach on elementary teachers’ conceptions of nature of science. Journal of Research in ScienceTeaching, 37, 295–317.
  • Akerson, V. L. ve Abd-El-Khalick, F. (2003). Teaching elements of nature of science: A yearlong case study of a fourth grade teacher. Journal of Research in Science Teaching, 40, 1025-1049.
  • Akerson, V. L., Weiland, I., Nargund-Joshi, V. ve Pongsanon, K. (2014). Becoming an elementary teacher of nature of science: lessons learned for teaching elementary science. Science Teacher Educators as K-12 Teachers, 71-87.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F.ve Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için “Bilgisayar öğretmenliği öz-yeterlilik ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 1-8.
  • Aktamış, H. (2007). Fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerinin bilimsel yaratıcılığa etkisi: ilköğretim 7. sınıf fizik ünitesi örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • American Association for the Advancement of Science. (1990). Science for All Americans. Oxford University Press., New York.
  • American Association for the Advancement of Science. (1993). Benchmarks for Science Literacy: A Project 2061 Report. Oxford University Press., New York.
  • Arı, Ü. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aslan, O. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bu görüşlerin sınıf uygulamalarına yansımaları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, S. (2014). Öğretmen adaylarının başarı amaç yönelimleri ve akademik öz-yeterliklerinin yapısal eşitlik modeliyle incelenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9, 221-230.
  • Ayvacı, H. Ş. (2007). Bilimin doğasının sınıf öğretmen adayların kütle çekim konusu içerisinde farklı yaklaşımlarla öğretilmesine yönelik bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Azar, A. (2010). Ortaöğretim fen bilimleri ve matematik öğretmeni adaylarının öz yeterlilik inançları. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 6, 235-252.
  • Balcı, K. (2013). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Başarısı, Bilgisayar Öz Yeterlik ve Bilgi Okuryazarlık Öz Yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The Exercise of Control. W. H. Freeman and Company, New York.
  • Bandura, A. (2001). Guide for constructing self-efficacy scales. Self-Efficacy Beliefs of Adolescents (Pajares, F. and Urdan, T), Information Age Publishing, 307-339, USA.
  • Baraz, A. (2012). Doğrudan ve yansıtıcı zihin üstü düşünme becerileri kullanılarak oluşturulan bilimin doğası öğretiminin fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışlarına olan etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bell, R. L., Matkins, J. J. ve Gansneder, B. M. (2011). Impacts of contextual and explicit instruction on preservice elementary teachers ’ understandings of the nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 48(4), 414–436.
  • Benli, E. (2010). Probleme dayalı öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına, bilgilerin kalıcılığına ve fene karşı tutumlarına etkilerinin araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozdoğan, A. E., Öztürk, Ç. (2008). Coğrafya ile ilişkili fen konularının öğretimine yönelik öz-yeterlik inanç ölçeğinin geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2, 66-81.
  • Bryman, A. ve Cramer, D. (1999). Quantitative Data Analysis with SPSS Release 8 for Windows, London and New York, Taylor & Francis e-Library, Routledge.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Can, B. (2008). İlköğretim öğrencilerinin bilimin doğası ile ilgili anlayışlarını etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P., ve Malone, P. S. (2006). Teachers' self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students' academic achievement: A study at the school level. Journal of School Psychology, 44, 473–490.
  • Cartwright, T. J., Atwood, J. (2014). Elementary pre-service teachers' response-shift bias: self-efficacy and attitudes toward science. International Journal of Science Education, 36, 2421-2437.
  • Collette, A. T. ve Chiappetta, E. L. (1987). Science Instruction in The Middle and Secondary Schools. Merill Publishing Company, Ohio.
  • Çakıcı, Y. (2009). Fen eğitiminde bir önkoşul: bilimin doğasını anlama. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29, 57-74.
  • Çavuş, S. (2010). İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmenliği lisans öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Çepni, S., Ayvacı, H. Ş. ve Bacanak, A. (2006). Fen teknoloji toplum. Trabzon: Celepler Yayıncılık.
  • Çil, E. (2010). Bilimin doğasının kavramsal değişim pedagojisi ve doğrudan yansıtıcı yaklaşım ile öğretilmesi: ışık ünitesi örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Doğan Bora, N. (2005). Türkiye genelinde ortaöğretim fen branşı öğretmen ve öğrencilerinin bilimin doğası üzerine görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğan Bora, N. ve Abd-El-Khalick, F. (2008). Turkish grade 10 students’ and science teachers’ conceptions of nature of science: a national study. Journal Of Research In Scıence Teaching, 45, 1083-1112.
  • Doğan, N., Çakıroğlu, J., Çavuş, S., Bilican, K. ve Arslan, O. (2011). Öğretmenlerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin geliştirilmesi: hizmet içi eğitim programının etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 127-139.
  • Doğan, N., Çakıroğlu J., Bilican, K. ve Çavuş, S. (2012). Bilimin Doğası ve Öğretimi. Pegem Akademi, Ankara.
  • Doğan, N., İrez, S. ve Erdaş, E. (2014, Temmuz). What did we dobetween 1998-2012 in Turkey? A review of the research on nature of science. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona.
  • Dönmez, C. ve Uslu, S. (2013). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 42-63.
  • Enochs, L. G., Scharmann, L. C., ve Riggs, I. M. (1995). The relationship of pupil control to preservice elementary science teacher self-efficacy and outcome expectancy. Science Education, 79, 63–75.
  • Erdoğan, M. N. ve Köseoğlu, F. (2015). Explicit-reflective instruction of nature of science as embedded within the chemical equilibrium. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(2), 717–741.
  • Faikhamta, C. (2013). The development of in-service science teachers’ understandings of and orientations to teaching the nature of science within a PCK-based NOS course. Research in Science Education, 43, 847-869
  • Gibson, S. ve Dembo, M. H. (1984). Teacher efficacy: A construct validation. Journal of Educational Psychology, 76, 569-582.
  • Goddard, R. D., Hoy, W. K., ve Woolfolk-Hoy, A. W. (2000). Collective teacher efficacy: Its meaning, measure, and impact on student achievement. American Educational Research Journal, 37(2), 479-507.
  • Göksu, V., Aslan, O., Özel, M. ve Şenel Zor, T. (2016). Açık-düşündürücü ve tarih temelli öğretimin fen bilimleri öğretmen adaylarının bilimin doğası anlayışları üzerindeki etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34), 313-327.
  • Gücüm, B. (2000, Ekim). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin bilimsel bilginin yapısını anlama düzeyleri üzerine bir araştırma. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Hazır Bıkmaz, F. (2004). Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Öz Yeterlilik İnancı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 161, Kış.
  • İrez, O. S. (2004, Ekim). Hizmet öncesi öğretmen yetiştiricilerinin bilim ve bilimin doğası hakkındaki anlayışları. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul.
  • İsrael, E. (2007). Özdüzenleme eğitimi, fen başarısı ve özyeterlilik. Yayınlanmamış Doktora Tezi Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Karagöz, Y. ve Kösterelioğlu, İ. (2008). İletişim becerileri değerlendirme ölçeğinin faktör analizi metodu ile geliştirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 81-98.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Kaya, G. ve Çakmakçı, G. (2012, Haziran). Fen kavramlarıyla ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşımın ilköğretim öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Kenar, Z. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Khishfe, R. ve Abd-El-Khalick, F. (2002). Influence of explicit and reflective versus ımplicit ınquiry-oriented ınstruction on sixth graders’ views of nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 37(10), 551-578.
  • Khishfe, R. ve Lederman, N. (2007). Relationship between instructional context and views of nature of science. International Journal of Science Education, 29(8), 939–961.
  • Kim, S. Y. ve Irving, K. E. (2010). History of science as an instructional context : Student learning in enetics and nature of science. Science & Education, 19, 187–215.
  • Kimball, M. E. (1968). Understanding the nature of science: A comparison of scientists and science teachers. Journal of Research in Science Teaching, 2, 3-6.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(4), 129–162.
  • Kucuk, M. (2008). Improving preservice elementary teachers’ views of the nature of science using explicit-reflective teaching in a science, technology and society course. Australian Journal of Teacher Education, 33(2), 15–40.
  • Kurnaz, M. A. ve Yiğit, N. (2010). Fizik tutum ölçeği: geliştirilmesi, geçerliliği ve güvenilirliği. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 4, 29-49.
  • Küçük, M. (2006). Bilimin doğasını ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerine öğretmeye yönelik bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Kwan, J., Wong, A. (2007). Interactive Relationships Among Teachers İntentions, Beliefs, Pedogogical Content Knowledge and Classroom İnstruction on the Nature of Science. NARST.
  • Lederman, N. G. (1999). Teachers’ understanding of the nature of science and classroom practice: Factors that facilitate or impede the relationship. Journal of Research in Science Teaching, 36, 916–929.
  • Lederman, N. G. (2007). Nature of Science: Past, Present, And Future. In Abell, S. K., & Lederman, N. G. (Eds.), Handbook of research on science education (p. 831-879). Lawrence Erlbaum Associates, London.
  • Lewitt, K. E. (2001). An analysis of elementary teachers’ belief regarding the teaching and learning of science. Science Education, 86, 1-22.
  • Macaroğlu, E., Taşar, M. F., Çataloğlu, E. (1998). Turkish Preservice Elementary School Teachers' Beliefs about the Nature of Science. Annual Meeting of National Association for Research in Science Teaching (NARST), San Diego, CA.
  • McComas, W.F., Clough, M.P. ve Almazroa, H. (1998). The role and character of the nature of science in science education. In W. F. Mc Comas (Ed.), The Nature of Science in Science Education: Rationales and Strategies, pp. 3 – 39, Kluwer Academic Publishers, Dordrecht.
  • McComas, W. F., Clough, M. P. ve Almazroa, H. (2000). The role and the character of the nature of science. Bulunduğu eser: W. F. McComas (ed), The Nature of Science in Science Education: Rationales and Strategies (331-350). Kluwer Academic Publishers, Dordrecht.
  • Mıhladız, G. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası konusundaki pedagojik alan bilgilerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). İlköğretim Kurumları Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Devlet Kitapları Müdürlüğü, Ankara.
  • Milner, A. R., Sondergeld, T. A. ve Rop, C. (2014). The ınfluence of an ıntensive and ıntegrated place-based professional development program on teachers’ views of the nature of science. Current Issues in Education, 17, 1-18.
  • National Research Council (NRC). (1996). National Science Education Standards. DC: National Academy Press., Washington.
  • National Science Teacher Association (NSTA). (1982). Science-Technology-Society: Science Education for the 1980s: NSTA position statement. DC, Washington.
  • Oğuz, A. (2009, Mayıs). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik inançları. VIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir.
  • Önen, F. ve Öztuna, A. (2005, Mart). Fen bilgisi ve matematik öğretmenlerinin öz-yeterlik duygusunun belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İstek Vakfı Okulları I. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu, İstanbul.
  • Özdemir, A., Aydın, N. ve Akar Vural, R. (2009). Çevre eğitimi öz-yeterlik algısı üzerine bir ölçek geliştirme çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Özenoğlu Kiremit, H. (2006). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özenoğlu Kiremit, H. ve Gökler, İ. (2010). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji ile ilgili öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 41-54.
  • Riggs, I., Enochs, L. 1990. Further development of an elementary science teaching efficacy belief instrument: A preservice elementary scale. School Science and Mathematics, 90, 694–706.
  • Ross, J. A. (1992). Teacher efficacy and the effect of coaching on student achievement. CanadianJournal of Education, 17, 51–65.
  • Rubba, P. A. ve Harkness, W. L. (1993). Examination of preservice and in-service secondary science teachers’ beliefs about science-technology-society interactions. Science Education, 77, 407-431.
  • Saracaloğlu A. S., Aydoğdu B. (2012). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Kişilerarası Özyeterlik İnançlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1, 2-21.
  • Saracaloğlu, A. S., Yenice, N. ve Özden, B. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığına ilişkin öz yeterlik algıları ile fene yönelik tutumları arasındaki ilişki. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 2, 58-69.
  • Stein, M. K., ve Wang, M. C. (1988). Teacher development and school improvement: The process of teacher change. Teaching and Teacher Education, 4, 171–187.
  • Şardağ, M., Aydın, S., Kalender, N., Tortumlu, S., Çiftçi, M. ve Perihanoğlu, Ş. (2014). Bilimin doğasının ortaöğretim fizik, kimya ve biyoloji yeni öğretim programlarında yansıtılması. Eğitim ve Bilim, 174 (39), 233-248.
  • Şeker, H., Deniz, S.ve Görgen, İ.( 2004). Öğretmen yeterlikleri ölçeği. Milli Eğitim Dergisi, 164, 105-118.
  • Toz, N. (2012). Fizik öğretmenlerinin bilimin doğası hakkında görüşlerinin bazı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Tschannen-Moran, M. ve Woolfolk Hoy, A. (2007). The differential antecedents of self-efficacy beliefs of novice and experienced teachers. Teaching and Teacher Education, 23(6), 944-956.
  • Tuan, H. ve Chin, C. (1999). What can inservice Taiwanese science teachers learn and teach about the nature of science? Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, MA, Boston.
  • Türkmen, L. ve Yalçın, M. (2001). Bilimin doğası ve eğitimdeki önemi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 189-195.
  • Wolfensberger, B. ve Canella, C. (2015). Cooperative Learning about nature of science with a case from the history of science. International Journal of Environmental & Science Education, 10(6), 865–889.
  • Woolfolk, A. E. ve Hoy, W. K. (1990). Prospective teachers’ sense of efficacy and beliefs about control. Journal of Educational Psychology, 82, 81–91.
  • Woolfolk Hoy, A. (2000). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching. American Educational Research Association, 43, 1-20.
  • Yakmacı-Güzel, B. (2000, Ekim). Fen alanı (biyoloji, kimya ve fizik) öğretmenlerinin bilimsel okur-yazarlığın bir boyutu olan “bilimin doğası” hakkındaki görüşleriyle ilgili bir tarama çalışması. IV. Fen Bilimleri Ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara.
  • Yaman, S., Cansüngü Koray, Ö., Altunçekiç, A. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi üzerine bir araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2, 355-366.
  • Yeşiloğlu, S. N. ve Köseoğlu, F. (2010). Teaching nature of science implicitly by integrated school science with historical activities. In 3rd International Conference of Education, Research and Innovation. Madrid, Spain.
  • Yıldız, E., Akpınar, E.,Tatar, E. ve Ergin, Ö. (2009). İlköğretim öğrencileri için geliştirilen Biliş Üstü Ölçeği’nin açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9, 1591-1604.
  • Yıldız Duban, N. ve Gökçakan, N. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançları ve fen öğretimine yönelik tutumları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 42-151.
Toplam 98 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Makbule Kubilay Tatar

Hatice Özenoğlu

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 46

Kaynak Göster

APA Kubilay Tatar, M., & Özenoğlu, H. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Bilgisine ve Öğretimine İlişkin Öz-yeterlik İnançları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(46), 261-293. https://doi.org/10.21764/maeuefd.402689