Günümüzde
teknolojinin ve teknolojik aletlerin girmediği sınıfların kaldığını söylemek
oldukça zordur. Bilim ve teknolojideki hızlı ilerleme, bilgisayarların ve bilgi
ağı teknolojilerinin yaygınlık kazanmasıyla birlikte İngilizce öğretim model ve
tekniklerinin de köklü değişimi gerçekleşmiştir. Artık modern yabancı dil
öğretimi öğretmen odaklı olmaktan çıkmış teknolojinin getirdiği yeni ve özgün
sunum ve materyallerle öğrencileri öğrenme sürecinde daha aktif ve daha verimli
hale getirmeyi amaç edinmiştir. Geçmişten günümüze bakıldığında İngilizce
öğretiminin ve teknolojini iç içe olduğu görülmektedir (Singhal, 1997). Bu
teknolojilerin derse entegre edilmesi öğretmenlerin teknoloji yeterlilikleriyle
ilişkilidir. Bu araştırmada İngilizce okutmanlarının ISTE standartlarına göre
teknoloji yeterliliklerinin ne düzeyde olduğunun belirlenmesi amaçlanmıştır. ?
Bu araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 52 İngilizce okutmanı oluşturmaktadır
ve veriler iki ölçekle toplanmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde İngilizce
okutmanlarının teknoloji yeterliliğine ilişkin verdiği cevapların ortalamasının
“Katılıyorum” düzeyinde (X:3,96) olduğu görülmüştür. Ayrıca, İngilizce
okutmanlarının teknoloji yeterliliklerini cinsiyet değişkeni anlamlı bir
şekilde farklılaştırırken, yaş, mezuniyet, öğrenim durumu ve mesleki deneyim
değişkenleri farklılaştırmamaktadır. İngilizce okutmanlarının teknoloji
yeterlilikleri ile derste teknoloji kullanımına ilişkin tutumları arasında
pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur (r=0,32, p<,05).
teknoloji yeterliliği teknoloji kullanımına ilişkin tutum İngilizce ISTE İngilizce öğretimi
Today it is difficult to say that the classes that
technology and technological tools do not enter remain. As well as rapid
progress in science and technology, the widespread use of computers and
information network technologies, there has been a profound change in English
teaching models and techniques. Now modern foreign language
teaching aims to make students more active and more productive in the learning
process with new and original presentations and materials brought by the
teacher-oriented technology. From past to present, it seems that English
teaching and technology are intertwined (Singhal, 1997). The integration of these technologies into the classroom is
related to the teachers' technology competencies. In this research, it was
aimed to determine the level of technology proficiency of English language
instructors according to ISTE standards. In this research, the singular and
relational screening model was used. 52 instructors form the sample of the
study and data were collected with two scales. As a result of the findings
obtained, it was seen that the average level of answers given by English
language instructors about technology sufficiency was found to be "I
agree" (X:3.96). Besides, while the technology efficacies of English
language instructors differ significantly in terms of gender variable, age,
graduation, learning status and professional experience do not differ their
technology efficacies. In addition to it, there is a meaningful relationship
between the level of technology efficacies of English instructors and the
attitudes towards using the technology (r = 0.32, p <0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 24, 2019 |
Submission Date | January 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 49 |