Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Issue: 50, 51 - 70, 26.04.2019
https://doi.org/10.21764/maeuefd.371072

Abstract

References

  • Ardahan, F. (2012). Duygusal zekâ ve yaşam doyumu arasındaki iliş-kinin doğa sporu yapanlar örneğinde incelenmesi. Pamukkale Jo-urnal of Sport Sciences, 3(3), 20-33.
  • Aydın, F. ve Çepni, O. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencileri-nin çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından ince-lenmesi (Karabük Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,189-207.
  • Barak, A. (1990). Counselor training in empathy by a game procedure. Counselor Education and Supervision, 29, 170-178.
  • Bengtsson, H. & Johnson, L. (1992). Perspective taking, empathy, and prosocial behavior in late childhood. Child Study Journal, 22(1), 11-22.
  • Bryant, T. (1982). An index of empathy for children and adolesents. Child Devolopment, 53, 413-425.
  • Büyüköztürk, Ş.(2002). Sosyal bilimler için veri analizi kitabı. Pegem A Yayıncılık.Ankara.
  • Cohen, L, Manion L & Morrison K. (2005). Research methods in edu-cation. Fifth Edition London, New York: Routledge Falmer. Taylor & Francis e-Library.
  • Cevher-Kalburan, F.N. (2009). Çocuklar için çevresel tutum ölçeği ile yeni ekolojik paradigma ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışması ve çevre eğitim programının etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Cohen, D. & Strayer, J. (1996). Empathy in conduct disordered youth. Developmental Psychology, 32, 988-998.
  • Davis, M. H. (1994). Empathy: A Social psychological approach. Westviev Press. 247 p. A Division of Harper Collins Publishers, Colorado.
  • Dereli, E. & Aypay, A. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve işbirliği yapma karakterlerinin insani değerlerini yor-daması ve bu özelliklerin incelenmesi (The prediction of empathetic tendency and characteristic trait of collaboration on humane values in secondary education students and the examining to those characteristics). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (Educati-onal Sciences: Theory & Practise), 12(2), 1249-1270.
  • Dökmen, Ü. (2006). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. Sistem Yayıncılık.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir. Çevre eğitimi nasıl olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı. Sayı 65/66. 2006/25 Ankara
  • Eser A. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin insani değerler düzeyleri ile çevresel tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü. İstanbul.
  • Gebhard U. (2009) Kind und Natur: Die Bedeutung der Natur für die psychische Entwicklung (überarbeitete und erweiterte Auflage) GWV Fachferlage GmbH.Wiesbaden
  • Gezer, K., Çokadar, H., Köse, S. & Bilen, K. (2006). Lise öğrencileri-nin çevreye yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Buldan örneği. Buldan Sempozyumu, Cilt–1, Pamukkale Üniversitesi, Buldan Kaymakamlığı, Buldan Belediyesi, Denizli, 71–78.
  • Gök, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevresel tutumları üzerine alan araştırması Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Hoffman, M.L. (1987). The contribution of empathy to justice and moral judgement. In ,,N. N.Eisenberg and J. Strayer (eds.), Em-pathy and ıts development, 47-80, Cambridge: Cambricge Univer-sity Press, 406 p., New York.
  • Kalliopuska, M. (1983) Relationship between moral judgment and empathy. Psychological Reports, 53, 575-578.
  • Karlegger, A. and Cervinka, R. (2009). Adolescents´ connectedness with nature 8th Biennial Conference on Environmental Psychology, September 6-9. – Zürich, Switzerland.
  • Kaya, E., Akıllı, M. & Sezek, F. (2009). Lise öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyet açısından incelenmesi. Mehmet Akif Er-soy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18, 43-5.
  • Kaya, A. ve Siyez, D.M (2010). KA-Sİ Çocuk ve ergenler için empatik eğilim ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışma-sı. Education and Science, 35(156), 110-125.
  • Köksal, A. (2000). Müzik eğitimi alma, cinsiyet ve sınıf düzeyi değiş-kenlerine göre ergenlerin empatik becerilerinin ve uyum düzeyle-rinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 99-107.
  • Köksal-Akyol, A., Salı, G., & Körükçü, Ö. (2011). Children’s empha-tic tendencies with respect to their gender and grade level. The 2011 Barcelena European Acedemic Conference Proceedings, 1045-1051.
  • Köksal Akyol, A., Salı, G., Körükçü, & Ö., Yıldız Bıçakçı, M.(2013). An investigation of empathic skills of children and parents, Inter-national Journal Soc.Sci.& Education, 3(4), 870-879. ISSN: 2223-4934 E and 2227-393X Print
  • Miser, R. (2000). Topluluk katılımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Ba-sımevi. (2010). Çevre Eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları Derneği Yayını.
  • Pelstring, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: The new environmetal padigm. Availa-le: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm Erişm Tarihi: 13.05 2014.
  • Pfetsch, J., Müller, C.R. & Ittel, A. (2014). Cyberbullying und empat-hie: Affektive, kognitive und medienbasierte empathie im kontext von cyberbullying im kindes- und jugendalter. diskurs kindheits-und jugendforschung. http://www. budrich-journals. de/index.php/ diskurs/article/view/16203. Erişim Tarihi: 11.09. 2014
  • Salı, G. (2012). An Investigation of Empathic Tendencies and Self-Concepts of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(4), 496-519, Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 496-519.
  • Salı, G. (2013). Erken çocukluk dönemde empatinin gelişimi ve ailenin rolü. (2013). (The Development of Empathy in Early Childhood Period and The Role of The Family) International Journal of Early Chıldhood Educatıon Research. 1(1), 63-92 (ISSN 2165-8757) http://www.ijecer.net/
  • Sarıgöz, O. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin çevre ile ilgili davranış ve düşüncelerinin değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),10(1),87-105http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Tamborini, R., Stiff, J. &. Heidel, C. (1990). Reacting to Graphic Hor-ror: A Model of Empathy and Emotional Behavior. Communication Research, 17(5), 616-640. Toussaint, L. and Webb, J. R. (2005). Gender differences in the relati-onship between empathy and forgiveness. The Journal of Social Psychology, 145(6), 673–685.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2006). Ortaöğretim öğrencileri için çevresel tutum ölçeği geliştirme ve geçerliliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 240-250.
  • Uzun, N ve Sağlam, N. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarına “çevre ve insan” dersi ile gönüllü çevre kuruluşlarının etkisi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 33, 210-218)
  • Willke H. (1983). Entzauberung des Staates Überlegungen zu einer sozietalen Steuerungstheorie. Athenäum Verlag Königstein. Bonn.

A study on the adolescents’ attitudes towards environment and their empathic tendency

Year 2019, Issue: 50, 51 - 70, 26.04.2019
https://doi.org/10.21764/maeuefd.371072

Abstract

Attitudes Towards The
Environment Of Adolescents In This Research With The Empathetic Tendency, Made
For The Purpose Of Descriptive. The Research Study Group, Anatolian High School
In Çankaya District Of Ankara Province, Are 9 And 10. Class 438 Continued
Emery. The Personal Information Form Data, Attitude Survey Scale (KET) And KA
Have Empathy Tendency Scale For Children And Adolescents-Adolescent Form Was
Collected With. Data K Ologovs Smirnov And Levene F Test, T-Test And Pearson
Correlation Coefficients Have Been Analyzed With. As A Result, Adolescents Have
Been Exposed To Environmental Problems And Emotional Empathy (P <.05).
According To The Class-Level Variables, The Environmental Behaviors Of The
Environmental Attitudes Of Adolescents In Size Were Significantly Different (P
<.05)

References

  • Ardahan, F. (2012). Duygusal zekâ ve yaşam doyumu arasındaki iliş-kinin doğa sporu yapanlar örneğinde incelenmesi. Pamukkale Jo-urnal of Sport Sciences, 3(3), 20-33.
  • Aydın, F. ve Çepni, O. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencileri-nin çevreye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından ince-lenmesi (Karabük Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18,189-207.
  • Barak, A. (1990). Counselor training in empathy by a game procedure. Counselor Education and Supervision, 29, 170-178.
  • Bengtsson, H. & Johnson, L. (1992). Perspective taking, empathy, and prosocial behavior in late childhood. Child Study Journal, 22(1), 11-22.
  • Bryant, T. (1982). An index of empathy for children and adolesents. Child Devolopment, 53, 413-425.
  • Büyüköztürk, Ş.(2002). Sosyal bilimler için veri analizi kitabı. Pegem A Yayıncılık.Ankara.
  • Cohen, L, Manion L & Morrison K. (2005). Research methods in edu-cation. Fifth Edition London, New York: Routledge Falmer. Taylor & Francis e-Library.
  • Cevher-Kalburan, F.N. (2009). Çocuklar için çevresel tutum ölçeği ile yeni ekolojik paradigma ölçeğinin geçerlik güvenirlik çalışması ve çevre eğitim programının etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Cohen, D. & Strayer, J. (1996). Empathy in conduct disordered youth. Developmental Psychology, 32, 988-998.
  • Davis, M. H. (1994). Empathy: A Social psychological approach. Westviev Press. 247 p. A Division of Harper Collins Publishers, Colorado.
  • Dereli, E. & Aypay, A. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve işbirliği yapma karakterlerinin insani değerlerini yor-daması ve bu özelliklerin incelenmesi (The prediction of empathetic tendency and characteristic trait of collaboration on humane values in secondary education students and the examining to those characteristics). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, (Educati-onal Sciences: Theory & Practise), 12(2), 1249-1270.
  • Dökmen, Ü. (2006). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. Sistem Yayıncılık.
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir. Çevre eğitimi nasıl olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı. Sayı 65/66. 2006/25 Ankara
  • Eser A. (2002). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin insani değerler düzeyleri ile çevresel tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü. İstanbul.
  • Gebhard U. (2009) Kind und Natur: Die Bedeutung der Natur für die psychische Entwicklung (überarbeitete und erweiterte Auflage) GWV Fachferlage GmbH.Wiesbaden
  • Gezer, K., Çokadar, H., Köse, S. & Bilen, K. (2006). Lise öğrencileri-nin çevreye yönelik tutumlarının karşılaştırılması: Buldan örneği. Buldan Sempozyumu, Cilt–1, Pamukkale Üniversitesi, Buldan Kaymakamlığı, Buldan Belediyesi, Denizli, 71–78.
  • Gök, E. (2012). İlköğretim öğrencilerinin çevre bilgisi ve çevresel tutumları üzerine alan araştırması Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Hoffman, M.L. (1987). The contribution of empathy to justice and moral judgement. In ,,N. N.Eisenberg and J. Strayer (eds.), Em-pathy and ıts development, 47-80, Cambridge: Cambricge Univer-sity Press, 406 p., New York.
  • Kalliopuska, M. (1983) Relationship between moral judgment and empathy. Psychological Reports, 53, 575-578.
  • Karlegger, A. and Cervinka, R. (2009). Adolescents´ connectedness with nature 8th Biennial Conference on Environmental Psychology, September 6-9. – Zürich, Switzerland.
  • Kaya, E., Akıllı, M. & Sezek, F. (2009). Lise öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyet açısından incelenmesi. Mehmet Akif Er-soy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,18, 43-5.
  • Kaya, A. ve Siyez, D.M (2010). KA-Sİ Çocuk ve ergenler için empatik eğilim ölçeği: Geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışma-sı. Education and Science, 35(156), 110-125.
  • Köksal, A. (2000). Müzik eğitimi alma, cinsiyet ve sınıf düzeyi değiş-kenlerine göre ergenlerin empatik becerilerinin ve uyum düzeyle-rinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 99-107.
  • Köksal-Akyol, A., Salı, G., & Körükçü, Ö. (2011). Children’s empha-tic tendencies with respect to their gender and grade level. The 2011 Barcelena European Acedemic Conference Proceedings, 1045-1051.
  • Köksal Akyol, A., Salı, G., Körükçü, & Ö., Yıldız Bıçakçı, M.(2013). An investigation of empathic skills of children and parents, Inter-national Journal Soc.Sci.& Education, 3(4), 870-879. ISSN: 2223-4934 E and 2227-393X Print
  • Miser, R. (2000). Topluluk katılımı. Ankara: Ankara Üniversitesi Ba-sımevi. (2010). Çevre Eğitimi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları Derneği Yayını.
  • Pelstring, L. (1997A). Measuring environmental attitudes: The new environmetal padigm. Availa-le: http://trochim.human.cornell.edu/gallery/pelstrng/lisap.htm Erişm Tarihi: 13.05 2014.
  • Pfetsch, J., Müller, C.R. & Ittel, A. (2014). Cyberbullying und empat-hie: Affektive, kognitive und medienbasierte empathie im kontext von cyberbullying im kindes- und jugendalter. diskurs kindheits-und jugendforschung. http://www. budrich-journals. de/index.php/ diskurs/article/view/16203. Erişim Tarihi: 11.09. 2014
  • Salı, G. (2012). An Investigation of Empathic Tendencies and Self-Concepts of Secondary School Students. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(4), 496-519, Journal of Theoretical Educational Science, 6(4), 496-519.
  • Salı, G. (2013). Erken çocukluk dönemde empatinin gelişimi ve ailenin rolü. (2013). (The Development of Empathy in Early Childhood Period and The Role of The Family) International Journal of Early Chıldhood Educatıon Research. 1(1), 63-92 (ISSN 2165-8757) http://www.ijecer.net/
  • Sarıgöz, O. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin çevre ile ilgili davranış ve düşüncelerinin değerlendirilmesi. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal Of Education Faculty),10(1),87-105http://efdergi.yyu.edu.tr
  • Tamborini, R., Stiff, J. &. Heidel, C. (1990). Reacting to Graphic Hor-ror: A Model of Empathy and Emotional Behavior. Communication Research, 17(5), 616-640. Toussaint, L. and Webb, J. R. (2005). Gender differences in the relati-onship between empathy and forgiveness. The Journal of Social Psychology, 145(6), 673–685.
  • Uzun, N. ve Sağlam, N. (2006). Ortaöğretim öğrencileri için çevresel tutum ölçeği geliştirme ve geçerliliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 240-250.
  • Uzun, N ve Sağlam, N. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin çevreye yönelik bilgi ve tutumlarına “çevre ve insan” dersi ile gönüllü çevre kuruluşlarının etkisi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education), 33, 210-218)
  • Willke H. (1983). Entzauberung des Staates Überlegungen zu einer sozietalen Steuerungstheorie. Athenäum Verlag Königstein. Bonn.
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Güneş Salı 0000-0001-5719-8618

Aysel Köksal Akyol

Özlem Körükçü

Serpil Sarıaslan This is me

Publication Date April 26, 2019
Submission Date December 26, 2017
Published in Issue Year 2019 Issue: 50

Cite

APA Salı, G., Köksal Akyol, A., Körükçü, Ö., Sarıaslan, S. (2019). A study on the adolescents’ attitudes towards environment and their empathic tendency. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(50), 51-70. https://doi.org/10.21764/maeuefd.371072