Research Article
BibTex RIS Cite

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞİŞİM YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ İLE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2019, Issue: 50, 494 - 521, 26.04.2019

Abstract



Bu
araştırma yönetsel ve örgütsel süreçlerde önemli iki unsur olan değişim
yönetimi ve örgütsel güven arasındaki ilişkinin incelenmesi üzerinedir.
Araştırmanın
örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 20 ortaokulda görev
yapmakta olan 417 öğretmen oluşturmaktadır. Ortaokullarda öğretmen algılarına
göre yöneticilerin değişim yönetimi yeterliliklerini ölçmek amacıyla Taş (2009)
tarafından geliştirilen “Değişim Yönetimi Davranış Ölçeği” ile öğretmenlerin
örgütsel güven düzeyini ölçmek için Hoy ve Tschannen Moran tarafından
geliştirilmiş olan güven ölçeğinden (Trust Scale) faydalanılarak Yılmaz (2006)
tarafından geliştirilen ve Türkçeye uyarlanan, güven ölçeği kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimi
yeterliliklerine ilişkin algıları ile yöneticiye güven alt boyutu arasında,
meslektaşa güven alt boyutu arasında ve paydaşlara güven alt boyutu ile
arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişkiler olduğu görülmektedir.



Ayrıca yapılan basit doğrusal
regresyon analiz sonucunda ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin
değişim yönetimi yeterliliklerine ilişkin algılarının okul yöneticisine yönelik
güven ile düşük düzeyde ve anlamlı bir ilişkiye sahip olduğu bulunmuştur. Buna
göre ortaokul öğretmenlerinin okul yöneticilerinin değişim yönetimi
yeterliliklerine ilişkin algıları yöneticiye duyulan güvenin % 8’ini
açıklamaktadır. Bu sonuçtan da şunu çıkarabiliriz ki örgütsel kavramın
oluşmasında, yöneticinin değişimi yönetme yeterliliklerini açıklamada tek
başına yeterli olmadığı söylenebilir. 



References

  • Referans 1 Doç.Dr. Şükrü ADA Uludağ Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi / BURSA
Year 2019, Issue: 50, 494 - 521, 26.04.2019

Abstract

References

  • Referans 1 Doç.Dr. Şükrü ADA Uludağ Üniversitesi Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi / BURSA
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

GAMZE Tuti

ŞÜKRÜ Ada

Publication Date April 26, 2019
Submission Date March 19, 2018
Published in Issue Year 2019 Issue: 50

Cite

APA Tuti, G., & Ada, Ş. (2019). ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN ALGILARINA GÖRE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞİŞİM YÖNETİMİ YETERLİLİKLERİ İLE ÖRGÜTSEL GÜVEN DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(50), 494-521.