Lions
Quest Yaşam Becerileri Programı (LQYBP) öğrencilerin sosyo-duygusal öğrenme
becerilerinin gelişimini destekleyen bir programdır. Bu araştırmanın amacı LQYBP’nin
okullarda kullanımını ve programın sınıf ortamı ve öğrenci davranışları ile
olan ilişkisini araştırmaktır. Programı farklı şekillerde uygulayan iki okul
(Okul A ve Okul B) araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Her iki okulda da
öğretmenler 2014-2015 eğitim öğretim yılı başında iki tam günlük program eğitimi
almıştır. Okul A’da yıl içindeki program uygulamaları öğretmenlerin tercihine
bırakılırken, Okul B’de program müfredatın içine yerleştirilerek haftalık bir ders
saati şeklinde uygulanmıştır. Öğretmenlerin uygulama sürecinde programla ilgili
soruları program uzmanları tarafından cevaplandırılmıştır. Uygulama sonundaki
veriyi sınıf gözlemleri ve öğretmenlerle yapılan görüşmeler oluşturmuştur. Sınıf
gözlemleri araştırmanın amacını bilmeyen bağımsız gözlemciler tarafından yürütülmüştür.
Öğretmen görüşleri sınıf gözlemlerine dayandırılan yapılandırılmamış görüşme
soruları kullanılarak elde edilmiştir. Sınıf gözlemleri, Sınıf Ortamı Gözlem
Ölçeği (Golly ve Snead, 2004) ve Öğrenci Davranışları Gözlem Ölçeği (‘Observational
Checklist’, t.y.) kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular LQYBP ile sınıf ortamı
ve LQYBP ile olumlu öğrenci davranışları arasında olumlu yönde ilişki gösterirken,
LQYBP ile olumsuz öğrenci davranışları arasında bir ilişki bulunamamıştır. Okullar
ayrı ayrı değerlendirildiğinde, sınıf ortamında Okul B’nin lehine olumlu yönde
bir farka rastlanırken, bu fark öğrenci davranışları için bulunamamıştır. Bu
çalışmanın, LQYBP ve benzeri programların okullarda uygulanma yöntemlerine
yönelik öneriler getirmesi ve bu yolla etkililiklerinin arttırılması yönünde
katkı sunması beklenmektedir.
Lions Quest Yaşam Becerileri Programı (LQYBP) sosyo-duygusal öğrenme sınıf ortamı öğrenci davranışları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2019 |
Submission Date | June 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 50 |