Bu araştırmanın
amacı, kimya gösterileri deneylerinin fen bilimleri müfredatı ve yeni
öğrenme dikkate alınarak derslere entegre edilmesiyle yapılacak bir öğretimin,
özellikle öğrencilerin hangi kazanımlarını nasıl etkileyebileceği konusunda
öğretmenlerin düşünce ve görüşlerini araştırmaktır. Araştırma, Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından belirlenmiş farklı tecrübe yıllarına sahip ve 30 ayrı ilde
görev yapmakta olan 40 (15 erkek, 25 kadın) fen bilimleri öğretmeni ile
yürütülmüştür. Araştırmada bilimsel gösteriler, fen bilimleri dersi müfredatı
kimya konu alanı içeriğiyle ilgili olarak asit-baz, indikatör, metaller ve
özellikleri ve kimyasal tepkimeler konularının kazanımlarına yönelik
geliştirilmiş ve konuların öğretimine entegre edilecek şekilde sunulmuş ve
tartışılmıştır.
Araştırmanın verileri; video, ses kayıt cihazları, araştırmacıların alan
notları ve yarı-yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenler, bilimsel gösterilerin bu şekilde
öğretim metodolojisini dikkate alarak derslere entegre edilmesiyle yapılacak
bir öğretimin; öğrencilerin fen konularını öğrenmeye karşı isteklerinin
arttıracağı ve özellikle problem çözme ve sorgulama becerilerinin gelişimine
katkı sağlayacağı görüşündedir. Ayrıca öğretmenler öğrenciyi derse motive etme
ve öğrenmeye güdüleme konusunda da gösterilerin etkili olacağını ve fen
kavramlarıyla ilişkilendirilerek öğretimde kullanılmasının gereğini
vurgulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2019 |
Submission Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 51 |