Bu çalışmada özel öğretim yöntemleri-II
dersinde mikroöğretim uygulamalarına katılan fen bilgisi öğretmen adaylarının
mikroöğretim uygulamaları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Durum çalışmasına göre desenlenen araştırmanın çalışma grubunu iki yıl boyunca
uygulamalara katılan 74 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler üç
adet açık uçlu sorudan oluşan form ile toplanarak içerik analizi tekniğiyle
analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, öğretmen adaylarının mikroöğretim
uygulaması hakkındaki düşünceleri olumlu görüşler, olumsuz görüşler ve çözüm
önerileri şeklinde üç ana temada toplanmıştır. Olumlu görüşler teması kişisel
gelişim, mesleki yeterlilik, öğretim becerileri ve sınıf iklimi olmak üzere
dört kategoriden oluşmaktadır. Olumsuz görüşler teması uygulama, performans ve
uygulama ortamı olmak üzere üç kategoriden oluşmaktadır. Çözüm önerileri teması
ise uygulama, zaman, değerlendirme formu ve eleştiri olmak üzere dört
kategoriden oluşmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda fen eğitiminde mikroöğretim
uygulamalarına yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 27, 2019 |
Submission Date | July 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 52 |