Özet: Bu
çalışmada Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde öğrenim gören görsel sanatlar
öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretmenlik öz yeterlik
inançlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nedensel karşılaştırma
yöntemi temel alınarak; görsel sanatlar alanı öğretmen adaylarının öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumları ve öz yeterlik inançları fakülte, cinsiyet, sınıf
ve algılanan akademik başarı düzeyi değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın örneklemini Selçuk, Necmettin Erbakan ve Gazi Üniversitelerinde
Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde görsel sanatlar eğitimi alan 307
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma
verilerinin toplanmasında öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öğretmenlik öz
yeterlik inancı ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre görsel
sanatlar eğitimi alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz
yeterlik algıları fakülte türüne göre farklık göstermektedir. Eğitim
Fakültelerinde öğrenim gören görsel sanatlar alanı öğretmen adayları Güzel
Sanatlar Fakültelerindeki akranlarına kıyasla öğretmenlik mesleğine daha olumlu
tutumlara ve yüksek öğretmenlik yeterlik inancına sahip oldukları görülmüştür.
Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve öz yeterlik
inançları cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı algısına göre farklıklar
göstermektedir. Görsel sanatlar öğretmen adaylarının öğretmenlik özyeterlik
algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında olumlu yönde
anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2020 |
Submission Date | November 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 54 |