Bu çalışma, bir üniversitenin bir uzaktan eğitim programını uzaktan İngilizce dersine odaklanarak incelemeyi amaçlamaktadır. Aynı konuda yapılan çalışmaların çoğu, kampüs içi öğrencilerle örgün eğitim programlarında zorunlu İngilizcenin uzaktan eğitimine odaklanmaktadır. Ancak bu çalışmanın diğerlerinden farkı, bu araştırmaya katılanların bir uzaktan eğitim programında okumaları, yani tüm derslerini uzaktan eğitim yoluyla almalarıdır. Bu programda öğrenim gören öğrencilerin (N = 60) görüşleri açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Kapalı uçlu soruların bulguları bir istatistik programı ile analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara verilen cevaplar içerik analizi ile incelenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin genellikle esnek ve uyarlanabilir olması nedeniyle bu uzaktan eğitim programını tercih ettikleri ve avantajların zaman ve mekândan bağımsız olduğu bulunmuştur. Bazı istisnalar dışında öğrenciler genellikle ders öğretmeninin uygulamalarından memnun olduklarını, ancak uzaktan eğitimle İngilizceyi etkili bir şekilde öğrenmenin kendileri için zor olduğunu belirtmişlerdir. Bunun altında yatan nedenler ve dezavantajlar ise öğrenciler tarafından arkadaşları ile etkileşim eksikliği, uygulama eksikliği, motivasyon eksikliği ve sosyalleşme eksikliği olarak belirlenmiştir.
The current study aimed to examine a distance education program of a university with a focus on distance English course. The majority of the studies conducted on the same issue focuses on distance education of compulsory English in formal education programs with on-campus students. However, the distinction between this study and the others is that the participants of this research study at a distance education program which means that they got all their courses through distance education. The opinions of students (N=60) studying in this program were gathered through a questionnaire consisting of open and closed-ended questions. The findings of closed-ended questions were analysed with a statistical program. The answers given to the open-ended questions were examined via content analysis. As a result, it was revealed that students generally preferred this distance education program because of its being flexible and adaptable and stated advantages were being independent of time and place. They were generally content with the practices of the course teacher with some exceptions, yet they indicated that it is hard for them to learn English effectively through distance education. The underlying reasons and disadvantages were specified by the students as lack of interaction with their friends, lack of practice, lack of motivation and lack of socialization.
distance education, distance programs, English language, foreign language education, online education
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 23, 2023 |
Publication Date | August 12, 2021 |
Submission Date | September 6, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 59 |