Araştırmanın amacı, öğrencilerin sayı doğrusu kullanma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması oluşturmaktadır. Çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bir devlet okulunun 84 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacıların geliştirdiği 19 sorudan oluşan “sayı doğrusu çalışma yaprağı” kullanılmıştır. Veri toplama aracında; verilen sayıların 0-10, 0-20, 0-100 arasında yerlerinin tahmin edilmesi, işaretlenmiş noktalara gelmesi gereken sayılar, verilen sayıların sayı doğrusu üzerinde gösterilmesi, verilen sayıdan küçük ve büyük sayıların sayı doğrusu üzerinde gösterilmesi, sayı doğrusu üzerinde iki sayı arasındaki sayıların gösterilmesi, dört işlem ile ilgili olarak; verilen işlemin sayı doğrusu yardımıyla çözülmesi, sayı doğrusuyla verilen işlemin matematik cümlesinin yazılması, sözel olarak verilen problemin sayı doğrusu yardımıyla çözülmesi istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; öğrencilerin sayı doğrusu üzerinde “karşılaştırma-sıralama” kategorisi içerisinde yer alan “verilen sayıdan küçük ve büyük sayıların gösterilmesi” kodunun sayı doğrusu kullanma düzeyleri içerisinde en yüksek yük değerine sahip kod olduğu görülmüştür. Bu kodu sırasıyla; karşılaştırma-sıralama kategorisi içerisinde yer alan “arasında olma” ve 0-10 aralığında “işaretlenmiş noktaya gelmesi gereken sayıyı belirleme” kodları izlemiştir. Sayı doğrusu üzerinde “bölme işlemi” kategorisinde yer alan “sözel problem” çözme kodunun ikinci sınıf öğrencileri arasında en düşük yük değerine sahip kod olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Sayı doğrusu sayı doğrusu tahmini sayı doğrusunda karşılaştırm-sıralama sayı doğrusunda dört işlem
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 23, 2023 |
Publication Date | August 12, 2021 |
Submission Date | April 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 59 |