Bu çalışmada ortaokul öğrenci velilerinin vatandaşlık eğitimine ilişkin görüşleri ortaya konmuştur. Nitel araştırma yöntemi olarak hazırlanan çalışma bir durum çalışması desenindedir. İzmir’de yaşayan, en az bir çocuğu ortaokula devam eden, üniversite mezunu öğrenci velileri katılımcı grup olarak seçilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılan 45 öğrenci velisine yarı yapılandırılmış görüşme fomu uygulanarak veriler toplanmış ve toplanan veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma, katılımcıların iyi vatandaş olgusunu nasıl tanımladıkları, kendi öğrencilik yıllarında vatandaşlık öğretimini nasıl değerlendirdikleri, gelecekte vatandaşlık becerilerine ilişkin ön görülerini içermekte; buna ek olarak iyi vatandaş yetiştirmede eğitim sistemi hakkındaki düşüncelerini içermektedir. Veliler iyi vatandaşı pasif vatandaşlık becerileri üzerinden tanımlamışlardır. Gelecekte de benzer becerilerin gerekli olduğuna inanmakla beraber dijital vatandaşlık ve küresel vatandaşlık becerilerine de ihtiyaç duyulacağını düşümektedirler. Vatandaş yetiştirmede eğitim sisteminin eksikleri olduğunu düşüen veliler, kendi öğrencilik yıllarındaki vatandaşlık eğitiminin şimdiki sisteme göre daha iyi vatandaş yetiştirdiğini ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | October 23, 2023 |
Publication Date | August 12, 2021 |
Submission Date | April 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 59 |