Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejlerini kullanma düzeylerinin belirlenerek farklı değişkenler açısından incelenmesi amacındadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 92 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Namlu (2004) tarafından geliştirilen “Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Kişisel bilgi formunda yer alan maddelerin analizinde betimsel istatistiklerden frekans, ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Öğrencilerin kişisel özellikleri açısından yapılan ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için t-testi kullanılırken ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin orta seviyenin üzerinde olduğu, bu düzeyin cinsiyet, sınıf, yaş ve bireysel çalgı ders saatlerini yeterli bulup/bulmama değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bireysel çalgılarına günlük olarak çalışma sürelerine göre incelendiğinde, öğrencilerin programlı çalışma, ders için önceden hazırlık yapma ve zihinsel olarak derse hazırlanma gibi stratejileri içeren “planlama” boyutunda günde 1-2 saat çalışanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2021 |
Submission Date | May 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 60 |