Research Article
BibTex RIS Cite

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2021, Issue: 60, 480 - 509, 12.11.2021

Abstract

Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejlerini kullanma düzeylerinin belirlenerek farklı değişkenler açısından incelenmesi amacındadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 92 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ve Namlu (2004) tarafından geliştirilen “Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Kişisel bilgi formunda yer alan maddelerin analizinde betimsel istatistiklerden frekans, ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Öğrencilerin kişisel özellikleri açısından yapılan ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için t-testi kullanılırken ikiden fazla grubun karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin orta seviyenin üzerinde olduğu, bu düzeyin cinsiyet, sınıf, yaş ve bireysel çalgı ders saatlerini yeterli bulup/bulmama değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Bireysel çalgılarına günlük olarak çalışma sürelerine göre incelendiğinde, öğrencilerin programlı çalışma, ders için önceden hazırlık yapma ve zihinsel olarak derse hazırlanma gibi stratejileri içeren “planlama” boyutunda günde 1-2 saat çalışanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur.

References

  • Afacan, Ş. & Çilden, Ş. (2020). Keman eğitiminde öğrenme stratejileriyle desenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin keman performanslarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 74-105.
  • Akbel, B. A. (2018). Türk müziği alanında öğrenim gören çello öğrencilerinin öğrenme stratejilerini kullanma durumları. Turkish Studies, Educational Sciences, 13(19), 163-184.
  • Akın, Ö. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejilerini kullanma durumları (Pamukkale Üniversitesi örneği). YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-10.
  • Ay, E. & Uğurlu, N. B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilişüstü öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Studies, 11(3), 327-344.
  • Baydilek, N. B., Altay, B. & Saracaloğlu, A. S. (2018). Okulöncesi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile resim-iş programı öğrencilerinin üstbilişsel öğrenme stratejilerini yordayan değişkenlerin belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 26(3), 707-720.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Baykara, Ö. K. (2018). Öğretmen adaylarının üstbilişsel öğrenme stratejileri ve öğretmen yeterlik algıları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 125-143.
  • Benton, C. W. (2013). Promoting metacognition in music classes. Music Educators Journal, 100(2), 52-59.
  • Bircan, E. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının müziği öğrenme stratejilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Boyacı, M. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin temel yetenek düzeyleri ile bilişötesi öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Colombo, B. & Antonietti, A. (2017). The role of metacognitiv estrategies in learning music: a multiple case study. British Journal of Music Education, 34(1), 95-113.
  • Çoban, H. (2019). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çögenli, A. G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çögenli, A. G. & Güven, M. (2014). Bilişüstü öğrenme stratejileri belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 283-297.
  • Çögenli, A. G. & Güven, M. (2015) Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(2), 131-150.
  • Deniz, J. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14), 1-14.
  • Ersözlü, Z. N. & Çoban, H. (2012). The relationship between candidate teachers’ mathematical reasoning skills and their levels of using metacognitive learning strategies. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 205-221.
  • Ertem, Ş. (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejileri kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 1-26.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring. American Psychologist, 34(10), 906-911.
  • Güçlü, G. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bilişüstü öğrenme stratejilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hallam, S. (2001) The development of metacognition in musicians: Implications for education, British Journal of Music Educatiom, 18(1), 27–39.
  • Hutcheson, G. &Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: Introductory statistic using generalized linear models. Sage Publications, London.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karoğlu, A. K. & Çörez, A. B. (2020). Üniversite öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik e-usulsüzlük yapma durumları arasındaki ilişki. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 78-96.
  • Kılıç, S. K. & Öncü, E. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik öz-yeterlikleri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 13-22.
  • Kılıç, S. K., Cihan, H. & Öncü, E. (2015). Beden eğitimi öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri, akademik öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Spor Bilimleri Dergisi, 26(3), 77-89.
  • Kılınçer, Ö. (2013). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Kılınçer, Ö. & Uygun. M. A. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy-FineArts, 8(2), 206-237.
  • Lodico, M., Spaulding, D., &Voegtle, K. (2010). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Marzano, R. J., Brandt, R. S., Hughes, C. S., Jones, B. F., Presseisen, B. Z., Rankin, S. C. &Shor, C. (1988), Dimensions of thinking: A framework for curriculum and instruction. Alexandria, VA: Asso-ciation for Supervision and Curriculum Development (ASCD). (ERIC veri tabanından 11 Mart 2021 tarihinde edinilmiştir)
  • Nacaroğlu, D. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Namlu, A. G. (2004). Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme araçlarının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 123-136.
  • Nielsen, S. G. (1999). Learning strategies in instrumental music practice. British Journal of Music Education, 16(3), 275-291. Nielsen, S. G. (2004). Strategies and self-efficacy beliefs in instrumental and vocal individual practice: A study of students in higher music education. Psychology of music, 32(4), 418-431.
  • Özer, Z. (2010). Bursa Zeki Müren güzel sanatlar ve spor lisesi müzik bölümü piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740.
  • Sağırlı, M. Ö., Baş, F. & Bekdemir, M. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik başarıları, bölümleri, sınıf düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiler. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 1-22.
  • Sakarya, G. (2020). Anlamayı izleme stratejilerinin keman öğrencilerinin bilişötesi farkındalık düzeyine etkisi.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: GaziKitabevi.
  • Sezer, T. A. (2016). Hemşire adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerinin sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenleri açısından incelenmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi,25(4), 146-151.
  • Sırmacı, N. & Taş, F. (2016). Teacher self-efficacy perceptions and metacognitive learning strategies of pre-service mathematics teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 551-563.
  • Tunca, N. & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Yokuş, H. & Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi-ı: öğrenme stratejileri. Pegem Akademi: Ankara. Yokuş, H. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, T. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Year 2021, Issue: 60, 480 - 509, 12.11.2021

Abstract

References

  • Afacan, Ş. & Çilden, Ş. (2020). Keman eğitiminde öğrenme stratejileriyle desenlenmiş etkinliklerin öğrencilerin keman performanslarına etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 74-105.
  • Akbel, B. A. (2018). Türk müziği alanında öğrenim gören çello öğrencilerinin öğrenme stratejilerini kullanma durumları. Turkish Studies, Educational Sciences, 13(19), 163-184.
  • Akın, Ö. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının öğrenme stratejilerini kullanma durumları (Pamukkale Üniversitesi örneği). YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-10.
  • Ay, E. & Uğurlu, N. B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilişüstü öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Studies, 11(3), 327-344.
  • Baydilek, N. B., Altay, B. & Saracaloğlu, A. S. (2018). Okulöncesi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile resim-iş programı öğrencilerinin üstbilişsel öğrenme stratejilerini yordayan değişkenlerin belirlenmesi. Kastamonu Education Journal, 26(3), 707-720.
  • Baykara, K. (2011). Öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile öğretmen yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 40, 80-92.
  • Baykara, Ö. K. (2018). Öğretmen adaylarının üstbilişsel öğrenme stratejileri ve öğretmen yeterlik algıları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 125-143.
  • Benton, C. W. (2013). Promoting metacognition in music classes. Music Educators Journal, 100(2), 52-59.
  • Bircan, E. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının müziği öğrenme stratejilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Boyacı, M. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin temel yetenek düzeyleri ile bilişötesi öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Colombo, B. & Antonietti, A. (2017). The role of metacognitiv estrategies in learning music: a multiple case study. British Journal of Music Education, 34(1), 95-113.
  • Çoban, H. (2019). Farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin matematiksel muhakeme becerilerine, bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerine ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Çögenli, A. G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ve kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çögenli, A. G. & Güven, M. (2014). Bilişüstü öğrenme stratejileri belirleme ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 283-297.
  • Çögenli, A. G. & Güven, M. (2015) Öğretmen adaylarının kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejilerinin akademik başarılarını yordama gücü. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(2), 131-150.
  • Deniz, J. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini kullanma düzeyleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(14), 1-14.
  • Ersözlü, Z. N. & Çoban, H. (2012). The relationship between candidate teachers’ mathematical reasoning skills and their levels of using metacognitive learning strategies. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 205-221.
  • Ertem, Ş. (2014). Piyano eğitiminde öğrenme süreci ve öğrenme stratejileri kullanmanın yeri ve önemi. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(2), 1-26.
  • Flavell, J. H. (1979). Metacognition and cognitive monitoring. American Psychologist, 34(10), 906-911.
  • Güçlü, G. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve bilişüstü öğrenme stratejilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hallam, S. (2001) The development of metacognition in musicians: Implications for education, British Journal of Music Educatiom, 18(1), 27–39.
  • Hutcheson, G. &Sofroniou, N. (1999). The multivariate social scientist: Introductory statistic using generalized linear models. Sage Publications, London.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karoğlu, A. K. & Çörez, A. B. (2020). Üniversite öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik e-usulsüzlük yapma durumları arasındaki ilişki. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 3(2), 78-96.
  • Kılıç, S. K. & Öncü, E. (2014). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik öz-yeterlikleri. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 5(2), 13-22.
  • Kılıç, S. K., Cihan, H. & Öncü, E. (2015). Beden eğitimi öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri, akademik öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Spor Bilimleri Dergisi, 26(3), 77-89.
  • Kılınçer, Ö. (2013). Piyano dersinde kullanılan öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Erciyes Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Kılınçer, Ö. & Uygun. M. A. (2013). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersinde öğrenme stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy-FineArts, 8(2), 206-237.
  • Lodico, M., Spaulding, D., &Voegtle, K. (2010). Methods in educational research: From theory to practice. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Marzano, R. J., Brandt, R. S., Hughes, C. S., Jones, B. F., Presseisen, B. Z., Rankin, S. C. &Shor, C. (1988), Dimensions of thinking: A framework for curriculum and instruction. Alexandria, VA: Asso-ciation for Supervision and Curriculum Development (ASCD). (ERIC veri tabanından 11 Mart 2021 tarihinde edinilmiştir)
  • Nacaroğlu, D. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının kullandıkları öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Namlu, A. G. (2004). Bilişötesi öğrenme stratejileri ölçme araçlarının geliştirilmesi: Geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 123-136.
  • Nielsen, S. G. (1999). Learning strategies in instrumental music practice. British Journal of Music Education, 16(3), 275-291. Nielsen, S. G. (2004). Strategies and self-efficacy beliefs in instrumental and vocal individual practice: A study of students in higher music education. Psychology of music, 32(4), 418-431.
  • Özer, Z. (2010). Bursa Zeki Müren güzel sanatlar ve spor lisesi müzik bölümü piyano dersinde kullanılan anlamlandırma stratejilerinin öğrencilerin öğrenme düzeylerine ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Özsoy, G. (2008). Üstbiliş. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 713-740.
  • Sağırlı, M. Ö., Baş, F. & Bekdemir, M. (2020). Eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik başarıları, bölümleri, sınıf düzeyleri ve üstbilişsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiler. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 1-22.
  • Sakarya, G. (2020). Anlamayı izleme stratejilerinin keman öğrencilerinin bilişötesi farkındalık düzeyine etkisi.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim ve öğrenme. Ankara: GaziKitabevi.
  • Sezer, T. A. (2016). Hemşire adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerinin sınıf düzeyi ve akademik başarı değişkenleri açısından incelenmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi,25(4), 146-151.
  • Sırmacı, N. & Taş, F. (2016). Teacher self-efficacy perceptions and metacognitive learning strategies of pre-service mathematics teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 551-563.
  • Tunca, N. & Alkın-Şahin, S. (2014). Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 4(1), 47-56.
  • Yokuş, H. & Yokuş, T. (2010). Müzik ve çalgı öğrenimi için strateji rehberi-ı: öğrenme stratejileri. Pegem Akademi: Ankara. Yokuş, H. (2009). Gitar eğitiminde üstbilişsel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin performans başarısına etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yokuş, T. (2009). Piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılmasına yönelik etkinliklerin performans başarısına ve üstbilişsel farkındalığa etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
There are 44 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Elif Güven

Deniz Beste Çevik Kılıç

Publication Date November 12, 2021
Submission Date May 8, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 60

Cite

APA Güven, E., & Çevik Kılıç, D. B. (2021). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ BİLİŞÖTESİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 480-509.