This study aimed at determining the effect of self-regulated strategy development training (SRSD) on the development of review-proofreading skills in the writing process of pre-service Turkish teachers. One group pre-test and post-test experimental design was used in the study with a sampling of 56 pre-service teachers of Turkish language. The quantitative data were obtained through draft and revised texts created by the participants before and after the SRSD and were analyzed through descriptive-content analysis techniques by using the form to define and classify deviations in written texts and checking to what extent they include revision-correction strategies from the literature. Descriptive statistics, t-test, normality, and Wilcoxon signed-rank tests were used to answer the research questions. The results showed that the participants made semantic changes in the post-test more frequently compared to the formal. Besides, while a significant difference was found among the punctuation, consistency and lack of content scores of the participants' formal and semantic classification sub-categories, no significant difference was found in the spelling dimension. Also the use of adding, deleting, replacing, dividing, and rewriting strategies for the use of strategies by the participants increased, but their use of substitution and merge strategies decreased, and their total strategy use increased.
teaching Turkish writing skill revision-correction skills self-regulation pre-service Turkish teachers
Bu çalışmada, öz-düzenlemeli strateji geliştirme eğitiminin (ÖDSGE), Türkçe öğretmeni adaylarının yazma sürecinde gözden geçirme-düzeltme becerilerinin gelişimine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu nicel araştırmada, tek grup ön-test ve son-test zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, kolay ulaşılabilir ve ölçüt örneklem yöntemleriyle belirlenen, bir devlet üniversitesine kayıtlı 56 Türkçe öğretmeni adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler ÖDSGE öncesi ve sonrası katılımcıların oluşturduğu taslak metinler ve gözden geçirilip düzeltilmiş metinler yoluyla elde edilmiştir. Toplanan veriler; Yazılı Metinlerde Yer Alan Sapmaları Tanımlama ve Sınıflandırma Formu ve alanyazında sıklıkla kullanılan gözden geçirme-düzeltme stratejilerini içerme durumu bağlamında betimsel-içerik analiziyle incelenmiştir. Alt problemlerin çözümlenmesinde, betimsel istatistikler, t testi, normallik ve Wilcoxon işaretli sıralar testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları katılımcıların son-testte, biçimsel değişikliklere oranla anlamsal değişiklikleri daha sık gerçekleştirdiklerini ortaya koymuştur. Ayrıca katılımcıların, biçimsel ve anlamsal sınıflandırma alt ulamlarından noktalama, tutarlılık ve içerik eksikliği puanları arasında anlamlı bir farklılaşma belirlenirken yazım ulamında anlamlı bir farklılaşma saptanmamıştır. ÖDSGE sonrası katılımcıların strateji kullanımlarına yönelik ekleme, silme, yer değiştirme, bölme ve yeniden yazma strateji kullanımlarının arttığı ancak değiştirim ve birleştirme strateji kullanımlarının düştüğü, toplam strateji kullanımlarının ise arttığı görülmüştür.
Türkçe öğretimi yazma becerisi gözden geçirme-düzeltme becerisi öz-düzenleme Türkçe öğretmeni adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 12, 2021 |
Submission Date | July 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 60 |