Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL (İNGİLİZCE) DERSİNDE ÖĞRENENİ ANLAMAK: ALGISAL ÖĞRENME STİLLERİ

Year 2022, Issue: 61, 139 - 164, 09.02.2022

Abstract

Günümüz şartlarında bireysel farklılıkları dikkate alan öğrenme öğretme ortamlarının oluşturulması önemli bir gerekliliktir. Öğrenme stilleri, dil öğrenme sürecini büyük oranda etkileyen ve öğrenme sürecinde dikkate alınması gereken temel bireysel farklılıklardan biridir. Bu çalışmanın amacı, 5. sınıf düzeyinde yabancı dil derslerinde İngilizce öğretmenlerinin bireysel farklılıklardan biri olan algısal öğrenme stillerini ne kadar dikkate aldıklarını, derste yapılan öğrencilerin algısal öğrenme stillerindeki farklılıklarla ilişkilendirilebilecek uygulamaları tespit etmek ve bu uygulamaları detaylı bir şekilde betimlemektir. Araştırmada bütüncül tek durum deseni benimsenmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin 7’si kadın 1’i erkektir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" ve "Öğretmenler Tarafından Algısal Öğrenme Stillerinin Dikkate Alınmasına İlişkin Gözlem Formu” biçimindedir. Araştırma verileri tümevarım analizi yoluyla çözümlenmiş, araştırma soruları doğrultusunda bulgular tanımlanarak yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve araştırmacı tarafından gerçekleştirilen gözlemler neticesinde, yabancı dil öğretmenlerinin çoğunlukla ders kitabında yer alan etkinliklerle derslerini yürüttükleri, bazı zamanlarda konuyla ilişkili olan hazır materyalleri kullandıkları, ancak tüm öğrenme stillerine hitap etme gayreti içerisinde bir ön hazırlık yapmadıkları bulunmuştur.

References

  • Van Vu, T., & Tran, D. N. (2020). Demystifying Perceptual Learning Style Preferences of Vietnamese University Freshmen in English Academic Achievement. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(9), 15-38.
  • Wakamoto, N. (2000). Language Learning Strategy and personality variables: focusing on extroversion and introversion. IRAL, 38
  • Wickramasinghe, S., & Hettiarachchi, S. (2017). Relationship among students’ learning styles, assessment methods and students’ performances. 3rd International Conference on Education and Distance Learning, At Sri Lanka (Online: ISSN 2424-6514).
Year 2022, Issue: 61, 139 - 164, 09.02.2022

Abstract

References

  • Van Vu, T., & Tran, D. N. (2020). Demystifying Perceptual Learning Style Preferences of Vietnamese University Freshmen in English Academic Achievement. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(9), 15-38.
  • Wakamoto, N. (2000). Language Learning Strategy and personality variables: focusing on extroversion and introversion. IRAL, 38
  • Wickramasinghe, S., & Hettiarachchi, S. (2017). Relationship among students’ learning styles, assessment methods and students’ performances. 3rd International Conference on Education and Distance Learning, At Sri Lanka (Online: ISSN 2424-6514).
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gürbüz Ocak 0000-0001-8568-0364

Deniz Yıldız

Early Pub Date January 24, 2022
Publication Date February 9, 2022
Submission Date July 8, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 61

Cite

APA Ocak, G., & Yıldız, D. (2022). YABANCI DİL (İNGİLİZCE) DERSİNDE ÖĞRENENİ ANLAMAK: ALGISAL ÖĞRENME STİLLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(61), 139-164.