Research Article
BibTex RIS Cite

Lise Yöneticilerinin Dönüşümcü Liderlik Tarzları ile Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki

Year 2022, Issue: 62, 263 - 289, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.986749

Abstract

Bu çalışmada, lise düzeyinde eğitim veren okullardaki yöneticilerin dönüşümcü liderlik tarzları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma modelinde yürütülen çalışma, 2018-2019 öğretim yılında Bursa ili Nilüfer ilçesinde lise düzeyinde eğitim veren resmi ve özel okullarında görev yapan öğretmenler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmenlerden elde edilen veriler için betimsel istatistikler, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmış ve elde dilen sonuçlar karşılaştırmalı analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin iş doyumlarının ve dönüşümcü liderliğe olan bakış açılarının birçok değişkenden eş zamanlı olarak etkilendiği saptanmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin iş doyum seviyeleri ile dönüşümcü liderliğe yaklaşımları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin dönüşümcü liderlik tarzını diğer liderlik tarzlarından daha fazla benimsedikleri ve öğretmenlerin daha verimli olmalarının kültürel farklılıklardan çok profesyonel yaklaşımlara bağlı olduğu söylenebilir.

References

  • Referans1 Abbey, D. E. & Esposito, J.P. (1985). Social support and principal leadership style: a means to reduce teacher stress. Education, 105(3). 327-332.
  • Referans2 Amin, M., Shah, S. & Tatlah, I. A. (2013). Impact of principals, directors’ leadership styles on job satisfaction of the faculty members: Perceptions of the faculty members in a Public University of Punjab, Pakistan. Journal of Research, 7(2), 97-112.
  • Referans3 Griffith, J. (2004). Relation of principal transformational leadership to school staff job satisfaction, staff turnover, and school performance. Journal of Educational Administration, 42(3), 333-356.
  • Referans4 Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. 11.Baskı, Tekışık WebOfset Tesisleri, Ankara.
  • Referans5 Larkin, I. M., Brantley-Dias, L. & Lokey-Vega, A. (2016). Job satisfaction, organizational commitment and turnover intention of online teachers in the k-12 setting. Online Learning, 20(3), 26 – 51.
Year 2022, Issue: 62, 263 - 289, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.986749

Abstract

References

  • Referans1 Abbey, D. E. & Esposito, J.P. (1985). Social support and principal leadership style: a means to reduce teacher stress. Education, 105(3). 327-332.
  • Referans2 Amin, M., Shah, S. & Tatlah, I. A. (2013). Impact of principals, directors’ leadership styles on job satisfaction of the faculty members: Perceptions of the faculty members in a Public University of Punjab, Pakistan. Journal of Research, 7(2), 97-112.
  • Referans3 Griffith, J. (2004). Relation of principal transformational leadership to school staff job satisfaction, staff turnover, and school performance. Journal of Educational Administration, 42(3), 333-356.
  • Referans4 Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. 11.Baskı, Tekışık WebOfset Tesisleri, Ankara.
  • Referans5 Larkin, I. M., Brantley-Dias, L. & Lokey-Vega, A. (2016). Job satisfaction, organizational commitment and turnover intention of online teachers in the k-12 setting. Online Learning, 20(3), 26 – 51.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Günel Azimli

Şükrü Ada 0000-0003-3329-9494

Publication Date May 1, 2022
Submission Date August 24, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 62

Cite

APA Azimli, G., & Ada, Ş. (2022). Lise Yöneticilerinin Dönüşümcü Liderlik Tarzları ile Öğretmenlerin İş Doyumu Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 263-289. https://doi.org/10.21764/maeuefd.986749