Bu çalışmada, lise düzeyinde eğitim veren okullardaki yöneticilerin dönüşümcü liderlik tarzları ile öğretmenlerin iş doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel araştırma modelinde yürütülen çalışma, 2018-2019 öğretim yılında Bursa ili Nilüfer ilçesinde lise düzeyinde eğitim veren resmi ve özel okullarında görev yapan öğretmenler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğretmenlerden elde edilen veriler için betimsel istatistikler, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmış ve elde dilen sonuçlar karşılaştırmalı analiz yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin iş doyumlarının ve dönüşümcü liderliğe olan bakış açılarının birçok değişkenden eş zamanlı olarak etkilendiği saptanmıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin iş doyum seviyeleri ile dönüşümcü liderliğe yaklaşımları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin dönüşümcü liderlik tarzını diğer liderlik tarzlarından daha fazla benimsedikleri ve öğretmenlerin daha verimli olmalarının kültürel farklılıklardan çok profesyonel yaklaşımlara bağlı olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 62 |