İlköğretim (6-12) çağı yetenek alanlarının, yaşanan deneyimlere göre farklılaştığı, deneyimlemelerden edinilen tecrübenin oldukça önemli olduğu bir dönemdir. Seçme sınavları çocuklar için bu farklılaşmanın gerçekleştiği önemli anlardandır ve bu noktada sınav hakkında bilgili olmak, sınava bilinçli katılmak gibi kavramlar ön plana çıkar. Bunu farkındalık olarak tanımlarsak, bu kavramı çocuğun sınavda kendisinden beklenenlerden ve sınav ortamından haberdar olması, seçme sınavında kendini ifade edebileceği bir duruma ulaşması olarak tanımlayabiliriz. Bu araştırmanın amacı BİLSEM müzik yetenek değerlendirme sınavında öğrencilerin sınavla ilgili farkındalıklarını arttırmak için neler yapılabileceği ile ilgili bir örnek çalışma yapmaktır. Bu amaçla saha çalışması için Aksaray seçilmiş ve BİLSEM müzik yetenek değerlendirme sınavına girmeye hak kazanmış öğrenci ve velilerinden, gönüllü olanlar ile farkındalık kazandırmayı amaçlayan 2 saatlik bir seminer gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla seminer öncesi ve sonrası ile BİLSEM sınavı sonrası görüşmeler yapılmış bu görüşmeler betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Seminerin öğrencilerin sınav anında kendilerini daha iyi ifade etmelerine yardımcı olduğu, seçilme endişesini azaltarak sınavın asıl amacı olan yeteneklerini ortaya koyma konusunda öğrencilerin ihtiyacı olan zihinsel hazırlamaya yardımcı olduğu görülmüştür.
Aksaray Üniversitesi BAP birimi
2018-005
2018-005
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 2018-005 |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | March 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 63 |