Bu çalışmada okul yöneticilerinin okul aile işbirliğine dair görüşleri, ailelerden beklentileri, okul kaynaklı eksiklikler, okul aile birliğine ilişkin düşünceleri, yaşanan sorunlar ve bu sorunların çözülmesine yönelik öneriler araştırılmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Bursa İlinde yer alan Temek Eğitim kurumlarından tespit edilmiş 20 okul yöneticisiyle yürütülmüştür. Araştırmada veriler 8 sorudan oluşan görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre okul-aile iş birliğinin istenilen seviyede olmadığı, devamlı ve kapsamlı veli katılım çalışmalarının yapılmadığı, karşılıklı olarak her iki tarafın sağlıklı iletişimi ile okul aile iş birliğini geliştireceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul-aile iş birliğindeki problemlerin en etkili çözüm yolunun her iki tarafın bire bir ve yüz yüze iletişimde bulunması gerektiği sonucuna varılmıştır. Bu doğrultuda okulları ailelere özümsetme ve sahiplendirme hedefi önemlidir. Araştırma sonucunda, aileleri döngüye dahil edecek ve sahiplenmeyi destekleyecek faaliyetlerin detaylı biçimde araştırılması önerisinde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | July 29, 2023 |
Publication Date | April 29, 2023 |
Submission Date | April 20, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 66 |