The expectations of students entering university are important because, in addition to psychological factors, educational expectations and goals play an crucial role in the success of university students. Identifying the graduation expectations of teacher candidates can be an important step to improve teacher training programs, meet the needs of special education teacher candidates, and contribute to policy making. In this study, it was aimed to determine the perceptions of special education teacher candidates about their college graduation expectations. A total of 121 teacher candidates, 78 female and 43 male, studying at Bolu Abant İzzet Baysal University Special Education Teacher Education Department participated in the study. In the study, which was designed with a single survey model, data were collected with Personal Information Form and College Graduation Expectations Scale. As a result of the study, it was found that special education teacher candidates' professional expectations regarding college graduation were at a medium level, while their personal expectations and general university graduation expectations were at a high level. There was a significant difference between the university graduation expectations of special education teacher candidates by the reason for choosing the department of Special Education Teaching. Suggestions for practice and further research were made.
Special education teacher candidates college graduation expectations professional and personal expectations reasons for preference
Üniversiteye başlayan öğrencilerin beklentileri önemlidir; çünkü psikolojik faktörlerin yanı sıra eğitim beklentileri ve hedefleri de üniversite öğrencilerinin başarıları üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Özel eğitim öğretmen adaylarının mezuniyet beklentilerini belirlemek, öğretmen yetiştirme programlarını iyileştirmek, özel eğitim öğretmen adaylarının ihtiyaçlarını karşılamak ve politika oluşturmaya katkı sağlamak için önemli bir adım olabilir. Bu araştırmada özel eğitim öğretmen adaylarının üniversite mezuniyet beklentilerine ilişkin algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Özel Eğitim Öğretmenliği bölümünde eğitim alan78’i kadın, 43’i erkek olmak üzere 121 özel eğitim öğretmen adayı katılmıştır. Tekil tarama modeli kullanılan bu araştırmada Kişisel Bilgi Formu ve Üniversite Mezuniyet Beklentileri Ölçeği ile veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda özel eğitim öğretmen adaylarının üniversite mezuniyetine ilişkin olarak mesleki beklentilerinin orta düzeyde, bireysel beklentileri ile genel üniversite mezuniyet beklentilerinin ise yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Özel eğitim öğretmen adaylarının Özel Eğitim Öğretmenliği bölümünü tercih nedenine göre üniversite mezuniyet beklentileri arasında anlamlı fark olduğu; bölümü kendi istediği için seçenlerin üniversite mezuniyet beklentilerinin en yüksek olduğu, bunu sırasıyla puanı uygun olduğu için seçenlerin ve ailesi istediği için seçenlerin izlediği görülmüştür. Özel eğitim öğretmen adaylarının Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümünü tercih nedeninin üniversite mezuniyet beklentileri üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Uygulamaya ve ileri araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Özel eğitim öğretmen adayları üniversite mezuniyet beklentileri mesleki ve bireysel beklentiler tercih nedenleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher and Student Wellbeing |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2024 |
Submission Date | November 28, 2023 |
Acceptance Date | July 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 71 |