BibTex RIS Cite

Czerny Op 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz

Year 2009, Issue: 1, 28 - 38, 31.12.2009

Abstract

Bu çalışmada piyano eğitimi sürecinde sıkça kullanılan etüt kitaplarından biri olan Czerny Op 299 etüt kitabından 30 numaralı etüdün teknik ve biçimsel bir incelemesi yapılmıştır. Etüt teknik özellikleri, teknik gelişim açısından yaptığı katkılar, teknik kümeleri ve zor bölümleri itibariyle incelenmiştir. Çalışmada ayrıca etüdün biçimsel anlamda analizi gerçekleştirilmiştir. Etüdü oluşturan motifler, cümleler ve bölümler belirlenmiş ve etüdün biçimsel yapısı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar neticesinde etüde yönelik hazırlık çalışmaları geliştirilmiş ve çeşitli öğrenme yöntemleri tavsiye edilmiştir. Hazırlık alıştırmaları ve öğrenme yöntemleri etüdün yapısına uygun biçimde tasarlanmıştır.

References

  • Biçimsel anlamda yapılan incelemede etüdün iki bölümlü şarkı formuna göre yazıldığı anlaşılmaktadır. Her ikisi de 4’er cümle ve 2’şer dönemden oluşan iki bölüm, toplamda 16’şar ölçüden oluşmaktadır. Gerek armonik devamlılık, gerekse motifsel soru cevap yapısı açısından oldukça düzenli bir dizilime sahip olduğu anlaşılan etüdün, yarım karar ve tam karar veren cümlelerin dizilimi açısından da bütün bir yapıya sahip olduğu anlaşılmaktadır.
  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analiz kavramı – Kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 159 – 176.
  • Bailey, K. (2007). Composing with tones’: A Musical analysis of schoenberg’s op. 23 pieces for piano. Music Analysis, 26(3), 373 – 380.
  • Berki, T., Yüksel, M. (2002). Beethoven’ın opus 14/1 piyano sonatının üçüncü muvmanına ilişkin motifsel yapı analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 163 – 179.
  • Ercan, N. (2008). Piyano eğitiminde ilke ve yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Öztürk, B. (2007). Carl Czerny’nin opus 299/19 numaralı etüdünün piyano eğitimine yönelik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 241 – 258.
  • Ryden, J. (2007). Statistical analysis of golden-ratio forms in piano sonatas by mozart and haydn. Mathematic Scientist, 32, 1 – 5.
  • Sims, M. (1976). An Analysis and comparison of piano sonatas by George Walker and Howard Swanson. The Black Perspective in Music, 4(1), 70 – 81.
  • Subaşı, G. (2003). Gelişim ve öğrenme. A. Ulusoy (Ed.), Bilgiyi işleme kuramı (s.260–298). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (2005). Sosyal bilgiler ders kitaplarında öğrenme stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 209 – 225.
  • Temiz, E. (2006). Panofka 24 Vocalizzi etüt kitabında yer alan 2 No’lu etüt analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 397 – 407.
  • Westergaard, P. (1963). Webern and "Total Organization": An Analysis of the second movement of piano variations op. 27. Perspectives of New Music, 1(2), 107 – 120.
Year 2009, Issue: 1, 28 - 38, 31.12.2009

Abstract

References

  • Biçimsel anlamda yapılan incelemede etüdün iki bölümlü şarkı formuna göre yazıldığı anlaşılmaktadır. Her ikisi de 4’er cümle ve 2’şer dönemden oluşan iki bölüm, toplamda 16’şar ölçüden oluşmaktadır. Gerek armonik devamlılık, gerekse motifsel soru cevap yapısı açısından oldukça düzenli bir dizilime sahip olduğu anlaşılan etüdün, yarım karar ve tam karar veren cümlelerin dizilimi açısından da bütün bir yapıya sahip olduğu anlaşılmaktadır.
  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analiz kavramı – Kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 159 – 176.
  • Bailey, K. (2007). Composing with tones’: A Musical analysis of schoenberg’s op. 23 pieces for piano. Music Analysis, 26(3), 373 – 380.
  • Berki, T., Yüksel, M. (2002). Beethoven’ın opus 14/1 piyano sonatının üçüncü muvmanına ilişkin motifsel yapı analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 163 – 179.
  • Ercan, N. (2008). Piyano eğitiminde ilke ve yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık.
  • Öztürk, B. (2007). Carl Czerny’nin opus 299/19 numaralı etüdünün piyano eğitimine yönelik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 241 – 258.
  • Ryden, J. (2007). Statistical analysis of golden-ratio forms in piano sonatas by mozart and haydn. Mathematic Scientist, 32, 1 – 5.
  • Sims, M. (1976). An Analysis and comparison of piano sonatas by George Walker and Howard Swanson. The Black Perspective in Music, 4(1), 70 – 81.
  • Subaşı, G. (2003). Gelişim ve öğrenme. A. Ulusoy (Ed.), Bilgiyi işleme kuramı (s.260–298). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (2005). Sosyal bilgiler ders kitaplarında öğrenme stratejileri. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 209 – 225.
  • Temiz, E. (2006). Panofka 24 Vocalizzi etüt kitabında yer alan 2 No’lu etüt analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 397 – 407.
  • Westergaard, P. (1963). Webern and "Total Organization": An Analysis of the second movement of piano variations op. 27. Perspectives of New Music, 1(2), 107 – 120.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Kurtuldu

Publication Date December 31, 2009
Submission Date September 30, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 1

Cite

APA Kurtuldu, M. (2009). Czerny Op 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute(1), 28-38. https://doi.org/10.20875/sb.16997