Günümüzde eğitimin kaliteli olması ve bireyleri istenilen düzeylere ulaştırabilmesi için öğretim yöntemlerinin önemi gittikçe artmaktadır. Bugün artık herhangi bir bilim dalının veya bilgi alanının gerektirdiği bilgilerin neler olduğunu ve bu bilgilerin nasıl öğretileceği konusu ayrı ayrı değerlendirilmektedir. Bunun için öğretim metotlarını ihtiva eden, geliştiren, tarih öğretimi veya coğrafya öğretimi gibi bilim dalları oluşmuştur. Şüphesiz öğretim denilince akla öğretmen gelmektedir. Öğretmen, alanıyla ilgili bilgilerin yanı sıra, bu bilgilerin nasıl öğretileceği hususlarını da bilmesi gerekir. Son on yılda bu alanda önemli gelişmeler yaşanmıştır. Tarih ve Sosyal Bilgiler öğretiminde de bu bağlamda öğretim metotları geliştirilmiştir. Düz anlatım metodu, örnek olay çalışması, soru sorma, grup çalışması, alan gezisi gibi metotlar uygulanılan yöntemlerden bazılarıdır. Bu alanlar da kullanılacak diğer bir metot da empatidir. Empati bireyin kendisini karşısındakinin veya olayın kahramanının yerine koyması, onun perspektifinden olaylara bakması süreci olarak tanımlanmaktadır.
Bu makalede Tarih ve Sosyal Bilgiler öğretiminde empati kavramı ve öğretimde kullanımı üzerinde durulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2010 |
Submission Date | March 8, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.