Araştırmada,
ilkokul 4. sınıf öğrencilerine verilen başlangıç piyano eğitiminin öğrencilerin
genel yetenek düzeylerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Tez kaynaklı
bulgulardan derlenen bu araştırmanın çalışma grubunu, Erzincan ili merkezinde
ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama
araçları olarak, görüşme formu ve literatür tarama kullanılmıştır.
Alan uzmanları tarafından
tek metot olarak faydalanılması tavsiye edilen Denes Agay’in “Piyano Çalmayı
Öğrenelim-1” kitabı kullanılarak öğrencilere piyano eğitimi verilmiştir. Eğitim;
haftada iki gün 30’ar dk. olarak ikişerli öğrenci gruplarıyla, 6 ay boyunca
yürütülmüştür. Piyano eğitimi sürecinin sonunda, öğrencilerin temel
kabiliyetleri ve genel başarı durumları ile ilgili olarak sınıf öğretmenleri ve
velilerin görüşleri alınmıştır.
Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenleri ve velilerin görüşlerine göre; piyano eğitimi
sürecinin öğrencilerde ayırdetme yeteneğini tamamen; dil, şekil-uzay, akıl
yürütme, sayısal ve genel yeteneğini ise büyük ölçüde geliştirdiği
belirlenmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | May 16, 2017 |
Acceptance Date | June 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.