Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİNİN İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE GENEL YETENEK DÜZEYİNE ETKİSİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 19, 42 - 55, 30.06.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.313805

Öz

Araştırmada,
ilkokul 4. sınıf öğrencilerine verilen başlangıç piyano eğitiminin öğrencilerin
genel yetenek düzeylerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Tez kaynaklı
bulgulardan derlenen bu araştırmanın çalışma grubunu, Erzincan ili merkezinde
ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama
araçları olarak, görüşme formu ve literatür tarama kullanılmıştır.



Alan uzmanları tarafından
tek metot olarak faydalanılması tavsiye edilen Denes Agay’in “Piyano Çalmayı
Öğrenelim-1” kitabı kullanılarak öğrencilere piyano eğitimi verilmiştir. Eğitim;
haftada iki gün 30’ar dk. olarak ikişerli öğrenci gruplarıyla, 6 ay boyunca
yürütülmüştür. Piyano eğitimi sürecinin sonunda, öğrencilerin temel
kabiliyetleri ve genel başarı durumları ile ilgili olarak sınıf öğretmenleri ve
velilerin görüşleri alınmıştır.



Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenleri ve velilerin görüşlerine göre; piyano eğitimi
sürecinin öğrencilerde ayırdetme yeteneğini tamamen; dil, şekil-uzay, akıl
yürütme, sayısal ve genel yeteneğini ise büyük ölçüde geliştirdiği
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Gillmeister, K. (2008). The effect of instrumental music instruction on the standardized mathematics assessment achievement of elementary school students in grades 3 through 5. Unpublished master’s thesis, Goucher College, Maryland. s.3.
  • Güleç, D. ve Kavlak, O. (2013). Baba-bebek bağlanma ölçeği’nin türk toplumunda geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi. International Journal of Human Sciences. 10(2), 170-181. s.175.
  • Hasanova, O. (2008). Günümüzde piyano eğitimi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (1), 141-146. s.142.
  • Rauscher, F. H. and Zupan, M. A. (2000). Classroom keyboard instruction improves kindergarten children’s spatial-temporal performance, a field experiment. Early Childhood Research Quarterly. 15(2), 215-228. s.223.
  • Şen, H., Şeyhun, H., Gökçe, S. ve Doğru, Y. (2002). Temel kabiliyetler testi 7-11 uyarlama çalışması el kitabı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. s.1-126.
  • Şendurur, Y. ve Akgül-Barış, D. (2002). Müzik eğitimi ve çocuklarda bilişsel başarı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(1), 165-174. s.169.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitiminin çocuk zekasına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 21(3), 1025-1034. s.1028.
  • Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~yurdugul/3/indir/kgo.pdf (7 Eylül 2015’te alınmıştır).
  • Web: http://files.koycegizihl.webnode.com.tr/200003730-6038f622c7/grup%20%C3%A7al%C 4%B1%C5%9Fmas%C4%B1.doc (7 Eylül 2015’te alınmıştır).
  • Web: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55d365 ec30dd11.79642606 (7 Eylül 2015’te alınmıştır).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ersan Çiftci

Yaşar Özelma

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 16 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 28 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Çiftci, E., & Özelma, Y. (2017). PİYANO EĞİTİMİNİN İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE GENEL YETENEK DÜZEYİNE ETKİSİNE İLİŞKİN SINIF ÖĞRETMENİ VE VELİ GÖRÜŞLERİ. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(19), 42-55. https://doi.org/10.20875/makusobed.313805