Bu araştırmanın amacı, akran baskısıyla başa çıkma
konusunda hazırlanan psikoeğitim programının lise öğrencilerinin akran baskısı
düzeylerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Burdur’un Yeşilova Çok Programlı
Anadolu Lisesinde öğrenim gören 169 öğrenciden, seçkisiz olarak belirlenen
düşük, orta, yüksek puan alan, 24 kişilik kontrol ve 24 kişilik deney gurubu oluşturmaktadır.
Gruplara öğrenci seçiminde Kıran
(2003) tarafından geliştirilen ‘’Akran Baskısı Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel
desen kullanılmıştır.
Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi ve bağımlı gruplar t testi
kullanılmıştır.
Araştırmadan
elde edilelen bulgulara göre uygulanmış olan psikoeğitim programı, öğrencilerin
olumsuz akran baskısı düzeylerini olumlu yönde etkilemiştir. Deney grubundaki
öğrencilerin akran baskısı düzeylerinde düşüş gözlemlenmiştir.
Journal Section | Research Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Submission Date | June 1, 2017 |
Acceptance Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.