Özet
Bu
araştırma, öğrencilerin akademik yaşam içinde en çok etkilendikleri akademik
faaliyet olarak ortaya çıkan sınavlara yönelik kaygılarını ölçmeye yöneliktir.
Sınav kaygısı, sınav gerginliği, zihinsel karışıklık, akademik başarı kaygısı,
sınav kariyer ilişkisi, sınav alternatifi ve sınav gelecek ilişkisi gibi
faktörleri barındırmaktadır. Çalışmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin
sınav kaygılarını belirlemeye yöneliktir.
Araştırmaya Adnan
Menderes Üniversitesi’nde eğitim gören 320 Nazilli MYO öğrencisi katılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS, istatistiksel farklılık-ilişkilerin analizinde
t-test kullanılmıştır. Çalışmada sınav kaygılarını belirlemek için Adnan
Menderes Üniversitesi Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrencilere anket
uygulanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygılarını belirleyerek sonuçlarının
değerlendirilmesi bu çalışmanın temel amaçları arasında yer alır.
Journal Section | Ozel Sayi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 20, 2017 |
Submission Date | April 21, 2017 |
Acceptance Date | July 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 9 Issue: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.