Özet
Bu
araştırma, öğrencilerin akademik yaşam içinde en çok etkilendikleri akademik
faaliyet olarak ortaya çıkan sınavlara yönelik kaygılarını ölçmeye yöneliktir.
Sınav kaygısı, sınav gerginliği, zihinsel karışıklık, akademik başarı kaygısı,
sınav kariyer ilişkisi, sınav alternatifi ve sınav gelecek ilişkisi gibi
faktörleri barındırmaktadır. Çalışmanın amacı meslek yüksekokulu öğrencilerinin
sınav kaygılarını belirlemeye yöneliktir.
Araştırmaya Adnan
Menderes Üniversitesi’nde eğitim gören 320 Nazilli MYO öğrencisi katılmıştır.
Verilerin analizinde SPSS, istatistiksel farklılık-ilişkilerin analizinde
t-test kullanılmıştır. Çalışmada sınav kaygılarını belirlemek için Adnan
Menderes Üniversitesi Nazilli Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrencilere anket
uygulanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygılarını belirleyerek sonuçlarının
değerlendirilmesi bu çalışmanın temel amaçları arasında yer alır.
Sınav kaygısı Meslek Yüksekokulu Akademik faaliyet Sınav gerginliği
Bölüm | Ozel Sayi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 21 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 21 |