Research Article
BibTex RIS Cite

KORO DERSİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ VE ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ - DEVELOPING A MOTIVATION SCALE FOR CHOIR EDUCATION AND A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE STUDENT’S MOTIVATION LEVELS

Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 207 - 224, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.333528

Abstract

Bu araştırmanın
amacı, öğrencilerin koro dersine
yönelik motivasyonlarının ölçülmesine yönelik olarak Koro Deersi
Motivasyon Ölçeği (KDMÖ) geliştirilmesi ve Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı birinci ve dördüncü sınıf
öğrencilerinin koro dersine ilişkin motivasyon düzeylerinin, KDMÖ yoluyla ve
belirlenen değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesidir.



 



Betimsel tarama
modelinde yürütülen araştırmanın motivasyon ölçeği oluşturma aşamasında 48
maddeden oluşan bir havuz oluşturulmuş, taslak halinde belirlenmiş olan ölçek,
görüş alınmak üzere uzmanlara gönderilmiştir. Uzman görüşleri sonucunda ölçek
taslağındaki madde sayısı 32 ye düşmüştür



Öğrencilerin koro
dersine yönelik motivasyon düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
amacı doğrultusunda, yöntem bölümünde hazırlanma süreci detaylı olarak
açıklanan KDMÖ, 8 farklı üniversitenin Müzik
Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören 505 öğrenciye uygulanarak, birinci ve
dördüncü sınıf öğrencilerinin koro dersine yönelik motivasyon düzeyleri;
cinsiyet, mezun olunan lise, sınıf değişkenleri açısından incelenmiştir. 

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1998). Etkili öğrenme ve öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası,
  • Aktop A., ve Erman, K.A., (Tarih yok). Takım ve bireysel sporcuların başarı motivasyonu benlik Saygısı ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. 07 Şubat 2014’ tarihinde http://www.bilalcoban.com/index.php?id=dokuman&islem=oku&yer=2&kat=10&no=9 adresinden alınmıştır.
  • Apaydın, M. (Ekim, 2006). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumunda sunuldu. Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Baykal, A. (1994). Davranış ölçümünde yapısal geçerlik göstergesi. Türk Psikoloji Dergisi, 33, 45-50.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitim ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması.Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Çevik, Suna. (2013). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Dede, Y ve Yayman, S. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 2, Sayı 1, 2008, sayfa 19-37
  • Garcia, T. (1995). The role of motivational strategies in self-regulated learning. New Directions for Teaching and Learning, 63, 29–42.
  • Gökçe, M. (Eylül, 2007). 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS’38) Bildirisi, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, Ankara.
  • İnceoğlu, M. (1985). Güdüleme yöntemleri, Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayınları.
  • Kara, Ahmet. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Ege Eğitim Dergisi 2008 (9) 2: 59-78.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Köse, H. Seval. (Nisan, 2004). 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Isparta.
Year 2017, Volume: 9 Issue: 22, 207 - 224, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.333528

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (1998). Etkili öğrenme ve öğretme, İzmir: Kanyılmaz Matbaası,
  • Aktop A., ve Erman, K.A., (Tarih yok). Takım ve bireysel sporcuların başarı motivasyonu benlik Saygısı ve sürekli kaygı düzeylerinin karşılaştırılması. 07 Şubat 2014’ tarihinde http://www.bilalcoban.com/index.php?id=dokuman&islem=oku&yer=2&kat=10&no=9 adresinden alınmıştır.
  • Apaydın, M. (Ekim, 2006). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumunda sunuldu. Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Baykal, A. (1994). Davranış ölçümünde yapısal geçerlik göstergesi. Türk Psikoloji Dergisi, 33, 45-50.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitim ve psikolojide ölçme: Klasik test teorisi ve uygulaması.Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Çevik, Suna. (2013). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Sözkesen Matbaası.
  • Dede, Y ve Yayman, S. Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 2, Sayı 1, 2008, sayfa 19-37
  • Garcia, T. (1995). The role of motivational strategies in self-regulated learning. New Directions for Teaching and Learning, 63, 29–42.
  • Gökçe, M. (Eylül, 2007). 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS’38) Bildirisi, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, Ankara.
  • İnceoğlu, M. (1985). Güdüleme yöntemleri, Ankara: Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Yayınları.
  • Kara, Ahmet. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Ege Eğitim Dergisi 2008 (9) 2: 59-78.
  • Karasar, N. (1986). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Köse, H. Seval. (Nisan, 2004). 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi, Isparta.
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section Research Articles
Authors

Aykut Sarıçiftçi

H. Seval Köse

Publication Date December 31, 2017
Submission Date August 8, 2017
Acceptance Date November 23, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 9 Issue: 22

Cite

APA Sarıçiftçi, A., & Köse, H. S. (2017). KORO DERSİ MOTİVASYON ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ VE ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON DÜZEYLERİNİN KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ - DEVELOPING A MOTIVATION SCALE FOR CHOIR EDUCATION AND A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE STUDENT’S MOTIVATION LEVELS. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 207-224. https://doi.org/10.20875/makusobed.333528