Research Article
BibTex RIS Cite

Teachers’ Encountered Problems in the Distance Learning

Year 2023, , 116 - 141, 15.07.2023
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1301574

Abstract

The aim of the research is to determine the problems that teachers in different branches face during the distance education process. The sample of this study, in which the survey research method was used, consists of 393 teachers who work in different branches in the fall semester of the 2020-2021 academic year, use the distance education application and are selected by random sampling method. As a data collection tool, a scale developed by Metin and Korkman (2021) to identify the problems teachers face in the distance education process was used. In this scale, there are 34 items and five factors, "problems faced by students", "problems with content preparation / transfer to the program", "problems with parents", "problems encountered in the use of the program", "problems encountered in the application program". Reliability coefficient of the scale was calculated as 0.892. The data obtained within the scope of the research were analyzed using the SPSS 25.00 package program. Frequency, response percentages and item averages were calculated separately for each of the 34 items in the scale. As a result of the research, it was determined that teachers have some opinions such as; The lack of technological tools necessary for distance education application in students makes it difficult to participate in the lesson, the student's irrelevant behavior reduces their motivation, distance education limits the preparation of content by using different teaching methods, techniques, the parents have difficulties in providing internet for distance education, the untimely dismissal of the distance education application from the course is a problem and distance education makes it difficult to control the work done by the student, In parallel with the results obtained in the study, research suggestions were made.

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). Covıd-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Altuntaş Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Andoh, R.P., Appiah, R., & Agyei, P.M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21 (2), 118-135. https://doi.org/10.19173/irrodl.v21i2.4589
  • Arık, B.M. (2020, March 24). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – II | Uzaktan eğitim nasıl olacak ve bu süreçte neler dikkate alınmalı? http://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-ii-uzaktan-egitim-nasil-olacak-ve-bu-surecte-neler-dikkate-alinmali/
  • Attri, A.K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1 (4), 42-58
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies 15(4),109-129. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal Of Education, 5(2), 36-46.
  • Basilaia, G., & David, K. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2. Pedagogical Research, 2468-4929.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal Of Multidisciplinary Studies İn Education, 3(2), 14-22.
  • Bayram, M., Peker, A.T., Aka, S.T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bozgun, K., Ozaskin Arslan, A. & Uluçınar Sağır, Ş. (2023). COVID 19 and distance education: Evaluation in the context of twenty first century skills. Asia-Pacifc Edu Res., 32, 417-428. https://doi.org/10.1007/s40299-022-00663-4
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies 15(4),109-129. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Çelikdemir, K. (2020 April 20). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. TEDMEM, https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi
  • Çetin, E. (2020). Uzaktan eğitimde uzamsal görselleştirme: 3 boyutlu tasarım sürecinin uzamsal yeteneğe etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2295-2304.
  • De Paepe L., Zhu, C., & DePryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17 (3) 303-32.
  • DeNeui, D.L. & Dodge, T. (2006) Asynchronous learning networks and student outcomes: the utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33, 256-259.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Oğuztekin, E., Bektas, O., Karaca, M. & Metin, M. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na yönelik görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1), 433-459. https://doi.org/10.17679/inuefd.985561
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1),13-43.
  • Ekiz, M.A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2 (Özel Sayı 1), 1-13.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri Balıkesir Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eroğlu, F., & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • Genç, M.F., & Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Gençoğlu, C., & Çiftçi, M. (2020). Covid-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 1648-1673.
  • Gewin, V. (2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296. https://doi.org/10.1038 / d41586-020-00896-7
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E. & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Hamutoğlu, N.B., Gültekin, G.S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: açık öğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a k–12 teacher. Education Sciences, 10 165, 1-13.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karakuş, İ., & Yelken, T.Y. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 186-201.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/Rumelide.752297
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. PagemA Yayınları.
  • Kaya, M., Çitil Akyol, C., Özbek, R., & Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarında' uzaktan eğitim uygulamasına yönelik eğitim bilimleri bölümü' akademisyenlerinin görüşleri. Electronic Journal of Social Sciences, 16(64),1616-1627.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F.N., & Alcı, B., (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kocayiğit, A., & Uşun, S., (2019) Milli Eğitim bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur İli Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Metin, M. (2014) Nicel veri toplama araçları, S 161-214, Metin, M (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. 1 Baskı, Pegem Akademi Yayınları.
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E.H., & Demirbaş, S. (2021a). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1), 19-47.
  • Metin, M., Çevik, A, & Gürbey, S., (2021b). The Scale for determining teachers' opinions on distance education: Validity and reliability study. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • MoNE (2020). EBA ve Canlı sınıf kullanım saatlerinde artış. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/www/eba-ve-canli-sinif-kullanim-saatlerinde-artis/icerik/3041
  • Panchabakesan, S. (2011). Problems and prospectives in distance education in India in the 21st century. Problems of Education in The 21st Century, 30, 113-122.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Reimers, F., & Schleicher, A. (2021). A framework to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohsvetitle=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-Pandemic-of-2020.
  • Ramos Morcillo A.J, Leal-Costa, C., J.E, M.-G., & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 993-1009.
  • Şirin, R., & Tekdal, M. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(1), 323-335.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 27-36.
  • Uluçınar Sağır, Ş., & Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 333-352.
  • UNESCO. (2021a). UNESCO. Education: From disruption to recovery: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2021b). National education responses to COVID-19: summary report of UNESCO's online survey. UNESCO. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322
  • Yapar, N.E., Uluçınar Sağır, Ş. & Bozgün, K. (2022). Teachers’ views on EBA supported online distance education in the COVID-19 pandemic process. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yenilmez, K., Turgut, M., & Balbağ, M.Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yolcu, H.H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.

Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi

Year 2023, , 116 - 141, 15.07.2023
https://doi.org/10.46762/mamulebd.1301574

Abstract

Araştırmanın amacı, farklı branşlardaki öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Tarama araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında farklı branşlarda görev yapan, uzaktan eğitim uygulamasını kullanan ve tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 393 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Metin ve Korkman (2021) tarafından öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları belirlemeye yönelik olarak geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçekte “öğrencilerle ilgili karşılaştığı sorunlar”, “içerik hazırlama / programa aktarma ile ilgili sorunlar”, “velilerle ile ilgili sorunlar”, “programın kullanımında karşılaşılan sıkıntılar” ve “uygulama programıyla ilgili karşılaşılan sorunlar” şeklinde beş faktör ve 34 madde yer almaktadır ve güvenirlik kat sayısı 0,892 olarak hesaplanmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 25.00 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçekteki 34 maddenin her biri için ayrı ayrı frekans, yanıt yüzdeleri ve madde ortalamaları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin; uzaktan eğitime uygulaması için gerekli teknolojik aletlerin öğrencilerde olmamasının derse katılımı güçleştirdiğini, öğrencinin ilgisiz davranışının motivasyonlarını düşürdüğünü, uzaktan eğitimin farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanarak içerik hazırlamayı sınırlandırdığını, velilerin uzaktan eğitim için internet tedarikinde sıkıntı yaşadıklarını, uzaktan eğitim uygulamasının zamansız bir şekilde dersten atmasının sorun oluşturduğunu ve uzaktan eğitimde öğrencinin yapmış olduğu çalışmaların kontrolünü zorlaştırdığını ifade ettikleri görülmektedir. Çalışmada elde edilen sonuçlara paralel olarak araştırma önerilerinde bulunulmuştur.

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M., & Yıldız, M. (2020). Covıd-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Altuntaş Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Andoh, R.P., Appiah, R., & Agyei, P.M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21 (2), 118-135. https://doi.org/10.19173/irrodl.v21i2.4589
  • Arık, B.M. (2020, March 24). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri – II | Uzaktan eğitim nasıl olacak ve bu süreçte neler dikkate alınmalı? http://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-ii-uzaktan-egitim-nasil-olacak-ve-bu-surecte-neler-dikkate-alinmali/
  • Attri, A.K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1 (4), 42-58
  • Arslan, F., & Korkmaz, Ö. (2019). İlahiyat lisans tamamlama uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve uzaktan eğitime dönük tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 12-25.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies 15(4),109-129. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal Of Education, 5(2), 36-46.
  • Basilaia, G., & David, K. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2. Pedagogical Research, 2468-4929.
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E., & Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı. Journal Of Multidisciplinary Studies İn Education, 3(2), 14-22.
  • Bayram, M., Peker, A.T., Aka, S.T., & Vural, M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bozgun, K., Ozaskin Arslan, A. & Uluçınar Sağır, Ş. (2023). COVID 19 and distance education: Evaluation in the context of twenty first century skills. Asia-Pacifc Edu Res., 32, 417-428. https://doi.org/10.1007/s40299-022-00663-4
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies 15(4),109-129. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Çelikdemir, K. (2020 April 20). COVID-19 Salgınında Öğrenmenin Sürdürülmesi. TEDMEM, https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi
  • Çetin, E. (2020). Uzaktan eğitimde uzamsal görselleştirme: 3 boyutlu tasarım sürecinin uzamsal yeteneğe etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2295-2304.
  • De Paepe L., Zhu, C., & DePryck, K. (2018). Drop-out, retention, satisfaction and attainment of online learners of Dutch in adult education. International Journal on E-Learning, 17 (3) 303-32.
  • DeNeui, D.L. & Dodge, T. (2006) Asynchronous learning networks and student outcomes: the utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33, 256-259.
  • Doğan, S., & Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Oğuztekin, E., Bektas, O., Karaca, M. & Metin, M. (2022). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na yönelik görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (1), 433-459. https://doi.org/10.17679/inuefd.985561
  • Özdoğan, A.Ç., & Berkant, H.G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1),13-43.
  • Ekiz, M.A. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2 (Özel Sayı 1), 1-13.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilmesiyle ilgili öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri Balıkesir Üniversitesi örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Eroğlu, F., & Kalaycı, N. (2020). Üniversitelerdeki zorunlu ortak derslerden Türk dili dersinin uzaktan ve yüz yüze eğitim uygulamalarının karşılaştırılarak değerlendirilmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 1001-1027.
  • Genç, M.F., & Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422.
  • Gençoğlu, C., & Çiftçi, M. (2020). Covid-19 salgınında eğitim: Türkiye üzerinden bir analiz. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 1648-1673.
  • Gewin, V. (2020). COVID-19 bekletilirken öğretimi çevrimiçi taşımak için beş ipucu. Doğa, 580, 295-296. https://doi.org/10.1038 / d41586-020-00896-7
  • Gürer, M.D., Tekinarslan, E. & Yavuzalp, N. (2016). Çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(1), 47-78.
  • Hamutoğlu, N.B., Gültekin, G.S., & Savaşçı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: açık öğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19-28.
  • Kaden, U. (2020). COVID-19 school closure-related changes to the professional life of a k–12 teacher. Education Sciences, 10 165, 1-13.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Karakuş, İ., & Yelken, T.Y. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 186-201.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M.Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/Rumelide.752297
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N., & Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social And Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. PagemA Yayınları.
  • Kaya, M., Çitil Akyol, C., Özbek, R., & Pepeler, E. (2017). Lisansüstü eğitim programlarında' uzaktan eğitim uygulamasına yönelik eğitim bilimleri bölümü' akademisyenlerinin görüşleri. Electronic Journal of Social Sciences, 16(64),1616-1627.
  • Keskin, M., & Özer Kaya, D. (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırali, F.N., & Alcı, B., (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim algısına ilişkin görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(30), 55-83.
  • Kocayiğit, A., & Uşun, S., (2019) Milli Eğitim bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumları (Burdur İli Örneği). Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 8(23), 285-299.
  • Metin, M. (2014) Nicel veri toplama araçları, S 161-214, Metin, M (Ed.). Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. 1 Baskı, Pegem Akademi Yayınları.
  • Metin, M., Emlik, H., Gürlek, E.H., & Demirbaş, S. (2021a). Uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Studies in Educational Research and Development, 5(1), 19-47.
  • Metin, M., Çevik, A, & Gürbey, S., (2021b). The Scale for determining teachers' opinions on distance education: Validity and reliability study. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • MoNE (2020). EBA ve Canlı sınıf kullanım saatlerinde artış. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü. https://yegitek.meb.gov.tr/www/eba-ve-canli-sinif-kullanim-saatlerinde-artis/icerik/3041
  • Panchabakesan, S. (2011). Problems and prospectives in distance education in India in the 21st century. Problems of Education in The 21st Century, 30, 113-122.
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Reimers, F., & Schleicher, A. (2021). A framework to guide an education response to the COVID-19 pandemic of 2020. https://read.oecd-ilibrary.org/view/?ref=126_126988-t63lxosohsvetitle=A-framework-to-guide-an-education-response-to-the-Covid-19-Pandemic-of-2020.
  • Ramos Morcillo A.J, Leal-Costa, C., J.E, M.-G., & Ruzafa-Martínez, M. (2020). Experiences of nursing students during the abrupt change from face-to-face to e-learning education during the first month of confinement due to COVID-19 in Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17, 5519. https://doi.org/10.3390/ijerph17155519
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 993-1009.
  • Şirin, R., & Tekdal, M. (2015). İngilizce dersinin uzaktan eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(1), 323-335.
  • Tekin, O. (2020). Uzaktan eğitim kullanılan hizmet içi eğitim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 16(1), 20-35.
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2017). Uzaktan eğitim programlarının bu programlarda öğrenim gören öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 27-36.
  • Uluçınar Sağır, Ş., & Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri, Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 333-352.
  • UNESCO. (2021a). UNESCO. Education: From disruption to recovery: https://en.unesco.org/covid19/educationresponse
  • UNESCO. (2021b). National education responses to COVID-19: summary report of UNESCO's online survey. UNESCO. Retrieved from: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000373322
  • Yapar, N.E., Uluçınar Sağır, Ş. & Bozgün, K. (2022). Teachers’ views on EBA supported online distance education in the COVID-19 pandemic process. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 1891-1933.
  • Yenilmez, K., Turgut, M., & Balbağ, M.Z. (2017). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 91-107.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322.
  • Yılmaz İnce, E., Kabul, A., & Diler, İ. (2020). Distance education in higher education in the COVID-19 pandemic process: A case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 343-351.
  • Yolcu, H.H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Metin 0000-0002-6936-510X

Nurullah Korkman 0000-0001-5934-8552

Ali Kolomuç 0000-0002-1059-5752

Early Pub Date July 14, 2023
Publication Date July 15, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Metin, M., Korkman, N., & Kolomuç, A. (2023). Teachers’ Encountered Problems in the Distance Learning. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 116-141. https://doi.org/10.46762/mamulebd.1301574

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620