Review
BibTex RIS Cite

Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi

Year 2019, , 71 - 83, 01.07.2019
https://doi.org/10.46762/mamulebd.567063

Abstract

Öğrencilerin öğrenme stil ve
stratejilerini bilmesi, öğrenme güçlüklerini yenme ve bağımsız öğrenme
becerilerini desteklemesi açısından önemlidir. Çünkü kendi öğrenme stilinin
farkında olan öğrenci öğrenmek için neye ihtiyacı olduğunu, öğrenmek için nasıl
bir yol izlemesi gerektiğini bilir. Birey kendi öğrenme stilini bildiğinde daha
kolay ve çabuk öğrenebilir; karşılaştığı problemlerde daha hızlı çözüm
üretebilir; kendine güven duygusu artar, kaygı düzeyi azalır; derslere ve okula
karşı olumlu tutum geliştirebilir. Bu çalışmada öğrenmeyi öğrenme sürecinde
önemli olan öğrenme stilleri modellerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
kapsamda çalışmada Kolb'un yaşantısal öğrenme stili modeli, Mccarthy öğrenme
stili modeli, Carl Jung'un psikolojik tipler kuramı, Myers-Briggs öğrenme stili
modeli, Gregorc'un öğrenme stili modeli, Honey ve Mumford'un öğrenme stili
modeli ve görsel, işitsel, kinestetik/devinimsel öğrenme stilleri
incelenmiştir.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden, doküman
incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veriler toplanırken, öğrenme stilleri ile
ilgili kitap, dergi, makale, köşe yazısı, resmi belge ve rapor gibi basılı ve
internet kaynaklarından yararlanılmıştır. Elde edilen veriler temalar halinde
sunulan başlıklar altında raporlanmıştır.

References

  • Arsal, Z. ve Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 151-164.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme sitili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-82.
  • Çakır, Ö., Özdemir, F. B., Alkan, G. D. ve Ünal, K. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stil ve stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 56-76.
  • Dinçer, T. (2007). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Fizik Öğrenme Stilleri, İstanbul.
  • Durukan, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Electronic Turkish Studies, 8(1), 1307- 1319.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Education & Science/Egitim ve Bilim, 38(167).
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınları
  • Ergün, M. ve diğerleri (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of Styles. ASEE Prism, 6 (4), 18-23. http://www.ncsu.edu/felderpublic/ Papers/LS-Prism.htm adresinden 19.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Felder, R. M., Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Secon Language Education. Foreing Language Annals, 28, 1, 21-31. http://www.ncsu.edu/felderpublic/ Papers/FLAnnals.pdf adresinden 19.10.2018 tarihinde alınmıştır..Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2(1), 15-25.
  • Kazu, İ. Y. (2009). The effect of learning styles on education and the teaching process. Journal of Social Sciences 5(2): 85-94.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 129-148.
  • Oral, B. (2003). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 418-435.
  • Oral, B. ve Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. (Ed.) Behçet Oral. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2013) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, 23. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tepehan, T. (2004). Deniz Harp Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise ve Lisans Ders Grupları İle Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İllköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Yenen, E. T. ve Dursun, F. (2018). Öğretmen adaylarının ideal eğitim ortamına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6) 1041-1049.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
Year 2019, , 71 - 83, 01.07.2019
https://doi.org/10.46762/mamulebd.567063

Abstract

It is important for students to know their learning styles and
strategies, to overcome learning difficulties and to support independent
learning skills. Because the student who is aware of his own learning style
knows what he needs to learn, how to follow the path to learn. The individual
can learn more easily and quickly when he knows the style of learning; produce
faster solutions to the problems they face; self-confidence increases, anxiety
level decreases; develop positive attitudes towards classes and school. In this
study, it is aimed to investigate learning styles models that are important in
the learning process. In this study, Kolb's experiential learning style model,
Mccarthy learning style model, Carl Jung's theory of psychological types,
Myers-Briggs learning style model, Gregorc's learning style model, Honey and
Mumford's learning style model and visual, auditory , kinesthetic / dynamic
learning styles were investigated. In the study, document analysis method was
used among qualitative research methods. While collecting the data, books,
magazines, articles, columns, print and internet resources such as official
documents and reports about learning styles models were used. The data obtained
were reported under the headings presented as themes. 

References

  • Arsal, Z. ve Özen, R. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stratejileri ve öğrenme biçimi tercihlerinin incelenmesi. AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 151-164.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme sitili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Can, Ş. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 70-82.
  • Çakır, Ö., Özdemir, F. B., Alkan, G. D. ve Ünal, K. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stil ve stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 56-76.
  • Dinçer, T. (2007). Anadolu Lisesi Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Fizik Öğrenme Stilleri, İstanbul.
  • Durukan, E. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Electronic Turkish Studies, 8(1), 1307- 1319.
  • Ekici, G. (2013). Gregorc ve Kolb öğrenme stili modellerine göre öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin cinsiyet ve genel akademik başarı açısından incelenmesi. Education & Science/Egitim ve Bilim, 38(167).
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınları
  • Ergün, M. ve diğerleri (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of Styles. ASEE Prism, 6 (4), 18-23. http://www.ncsu.edu/felderpublic/ Papers/LS-Prism.htm adresinden 19.10.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Felder, R. M., Henriques E. R. (1995). Learning and Teaching Styles in Foreign and Secon Language Education. Foreing Language Annals, 28, 1, 21-31. http://www.ncsu.edu/felderpublic/ Papers/FLAnnals.pdf adresinden 19.10.2018 tarihinde alınmıştır..Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayınlanmış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kaf Hasırcı, Ö. (2006). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin öğrenme stilleri: Çukurova Üniversitesi örneği. Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 2(1), 15-25.
  • Kazu, İ. Y. (2009). The effect of learning styles on education and the teaching process. Journal of Social Sciences 5(2): 85-94.
  • Numanoğlu, G. ve Şen, B. (2007). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 129-148.
  • Oral, B. (2003). Ortaöğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35, 418-435.
  • Oral, B. ve Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. (Ed.) Behçet Oral. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2013) Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya, 23. Baskı, Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Tepehan, T. (2004). Deniz Harp Okulu 1. Sınıf Öğrencilerinin Mezun Oldukları Lise ve Lisans Ders Grupları İle Öğrenme Stilleri ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İllköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Yenen, E. T. ve Dursun, F. (2018). Öğretmen adaylarının ideal eğitim ortamına yönelik bakış açılarının incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(6) 1041-1049.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Meliha Aslam Orkun This is me

Ayşe Bayırlı

Publication Date July 1, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Aslam Orkun, M., & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 71-83. https://doi.org/10.46762/mamulebd.567063

14232 14231   27193   15145    27194 2720928620