Research Article
BibTex RIS Cite

Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma

Year 2022, Volume: 5 Issue: 2, 43 - 73, 31.12.2022
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1167251

Abstract

Bu çalışmada tekstil sektöründeki yöneticilerin iletişim sürecinde yaşadığı problemler nitel araştırma yöntemi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Adıyaman Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren tekstil işletmelerinin yöneticileri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre yöneticiler tarafından tekstil sektörü açısından iletişimin önemli bir kavram olarak algılandığı, yöneticilerin kendilerini iletişim kurma açısından yeterli gördükleri, iletişim sorunlarının büyük çoğunluğunun çalışan kaynaklı olduğunu düşündükleri, iletişim sürecinde karşılaşılan en büyük problemlerin başında çalışanların iş yeri davranış normlarına uyumsuzlukları olarak değerlendirdikleri, sorunların tespiti için dilek ve şikayet kutusunun en çok kullanılan araç olduğu görülmektedir. Araştırma çerçevesinden bulgular detaylı bir biçimde yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur

References

  • Akıncı, Z. Beril (1998), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Alipour, F. H. (2011). The relationship between organizational climate and communication skills of managers of the Iranian physical education organization. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 421-428.
  • Argon, T., & Zafer, D. (2009). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin İletişim Sürecinde Yaşadıkları Problemler. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 99-123.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Free Press.
  • Baker,K.A. (2011).https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.448.8283&rep=rep1&type=pdf.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Blazenaite, A. (2012). Effective organizational communication: In search of a system. Social Sciences, 74(4), 84-101.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Conrad, D., & Newberry, R. . (2011). Conrad, D., & Newberry, R. (2011) Business communication skills: Attitudes of human resource managers versus business educators. American Communication Journal, 13(1), 4-23.
  • Conrad, D., & Newberry, R. . (tarih yok). Conrad, D., & Newberry, R. Business communication skills: Attitudes of human resource managers versus business educators. American Communication Journal, 13(1), 4-23.
  • Çakır, M. (2020). Örgütlerde iletişim sorunlarının saptanması ve çözümü için kullanılabilecek teknikler üzerine bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 973-989.
  • Çömen, N. &. (2012). Örgütsel İletişimin İş Tatminine Etkisi: Antalya’daki Belgeli Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. Ulusal Turizm Kongresi.
  • Demirci, C. (2006). Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının bilgi düzeyi erişiye etkisi. Eğitim ve Bilim, 31(139).
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik Ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları Ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1).
  • Doğan, H. (2002). Işgörenlerin Adalet Algilamalarinda Örgüt Içi Iletişim ve Prosedürel Bilgilendirmenin Rolü. Ege Academic Review, 2(2), 71-78.
  • Doğan, S., & Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 20(2), 191-216.
  • Doğanay, A. (2018). Lider İletişim Tarzlarının Örgütsel Muhalefete Etkisinde Örgütsel Erdemliliğin Düzenleyici Rolü: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma.
  • Durdağı, Akan., & Azimi, M. . (2019). Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 287-300.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi, Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya
  • Hartung, S. Q., & Miller, M. (2013). Communication and the healthy work environment: Nurse managers’ perceptions. JONA: The Journal of Nursing Administration, 43(5), 266-273.
  • İyigün, N. Ö. (2012). Örgütsel adalet: Kuramsal bir yaklaşım, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl: 11 Sayı: 21 Bahar 2012 / 1 s.49-64.
  • Jankelová, N., & Joniaková, Z. (2021). Communication Skills and Transformational Leadership Style of First-Line Nurse Managers in Relation to Job Satisfaction of Nurses and Moderators of This Relationship. In Healthcare (Vol. 9, No. 3, p. 346). Mul.
  • Karaçor, S., & Şahin, A. . (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşilaşilan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4(8), 96-117.
  • Karaçor, S., & Şahin, A. (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşilaşilan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4(8), 96-117.
  • Karaman, F., & Altunoğlu, A. E. (2007). Kamu üniversiteleri öğretim elemanlarının iş tatmini düzeyini etkileyen faktörler. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 109-120.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi temelli sosyal hizmet araştırmaları dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, K., & Çınar, O. (2009). Örgütsel İletişim ve İş Tatmini İlişkisi–Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi-Yönetim, 67.
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research.
  • Matin, H. Z., Jandaghi, G., Karimi, F. H., & Hamidizadeh, A. (2010). Relationship between interpersonal communication skills and organizational commitment (Case Study: Jahad Keshavarzi and University of Qom, Iran). European Journal of Social Sciences, 13
  • Mesud, Ü. (2012). Bilgi Çağında Değişim Ve Liderlik. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 32(1), 297-310.
  • Mitrofan, N., & Bulborea, A. . (2013). The role of organizational communication in structuring interpersonal relationships. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 76, 511-515.
  • Penley, L. E., Alexander, E. R., Jernigan, I. E., & Henwood, C. I. (1991). Communication abilities of managers: The relationship to performance. Journal of management, 17(1), 57-76.
  • Penley, L. E., Alexander, E. R., Jernigan, I. E., & Henwood, C. I. (1991). Communication abilities of managers: The relationship to performance. Journal of management, 17(1), 57-76.
  • Sadia, A., Salleh, B. M., Kadir, Z. A., & Sanif, S. (2016). The relationship between organizational communication and employees productivity with new dimensions of effective communication flow. Journal of business and social review in emerging economies, .
  • Şahin, A. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinin kişiler arasi iletişim becerileri ve çatişma yönetimi stratejileri arasindaki ilişki. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 125-143.
  • Şener, G., & ÖZAN, M. B. . (2018). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerinin geliştirilmesinde modül temelli uygulamalar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1051-1069.
  • Taghipour, A., Dejban, R., Khadem, D. Z., & Naami, A. (2011). Investigating relationship between communication skills and conflict resolution styles of managers with employee empowerment. Soc Psychol Res, 1, 17-43.
  • Tanrıverdi, H., Adıgüzel, O., & Çiftçi, M. . (2010). Sağlık Yöneticilerine Ait İletişim Becerilerinin Çalışan Performansına Etkileri: Kamu Hastanesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 101-122.
  • Temizel, F., Sarıkaya, M., & Bayram, F. (2010). Yatırımcı İlişkileri Yönetiminde İletişim Ve Bilgi Teknolojilerinin Rolü: İmkb 50 Endeksi Uygulaması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 1-20.
  • Uzun, T., & AYIK, A. . (2016). Okul Müdürlerinin İletişim Becerileri İle Öğretmenlerin Genel ve Örgütsel Sinizm Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2).
  • Willig, C. (2007). Reflections on the use of a phenomenological method. Qualitative research in psychology, 4(3), 209-225.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yildirim, O. (. (2014). The impact of organizational communication on organizational citizenship behavior: research findings. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 1095-1100.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 635-650.
Year 2022, Volume: 5 Issue: 2, 43 - 73, 31.12.2022
https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1167251

Abstract

References

  • Akıncı, Z. Beril (1998), Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Alipour, F. H. (2011). The relationship between organizational climate and communication skills of managers of the Iranian physical education organization. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 421-428.
  • Argon, T., & Zafer, D. (2009). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin İletişim Sürecinde Yaşadıkları Problemler. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 99-123.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Free Press.
  • Baker,K.A. (2011).https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.448.8283&rep=rep1&type=pdf.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Blazenaite, A. (2012). Effective organizational communication: In search of a system. Social Sciences, 74(4), 84-101.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Conrad, D., & Newberry, R. . (2011). Conrad, D., & Newberry, R. (2011) Business communication skills: Attitudes of human resource managers versus business educators. American Communication Journal, 13(1), 4-23.
  • Conrad, D., & Newberry, R. . (tarih yok). Conrad, D., & Newberry, R. Business communication skills: Attitudes of human resource managers versus business educators. American Communication Journal, 13(1), 4-23.
  • Çakır, M. (2020). Örgütlerde iletişim sorunlarının saptanması ve çözümü için kullanılabilecek teknikler üzerine bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(1), 973-989.
  • Çömen, N. &. (2012). Örgütsel İletişimin İş Tatminine Etkisi: Antalya’daki Belgeli Üç Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Araştırma. Ulusal Turizm Kongresi.
  • Demirci, C. (2006). Fen bilgisi öğretiminde etkin öğrenme yaklaşımının bilgi düzeyi erişiye etkisi. Eğitim ve Bilim, 31(139).
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik Ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları Ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28(1).
  • Doğan, H. (2002). Işgörenlerin Adalet Algilamalarinda Örgüt Içi Iletişim ve Prosedürel Bilgilendirmenin Rolü. Ege Academic Review, 2(2), 71-78.
  • Doğan, S., & Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 20(2), 191-216.
  • Doğanay, A. (2018). Lider İletişim Tarzlarının Örgütsel Muhalefete Etkisinde Örgütsel Erdemliliğin Düzenleyici Rolü: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma.
  • Durdağı, Akan., & Azimi, M. . (2019). Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 287-300.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi, Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya
  • Hartung, S. Q., & Miller, M. (2013). Communication and the healthy work environment: Nurse managers’ perceptions. JONA: The Journal of Nursing Administration, 43(5), 266-273.
  • İyigün, N. Ö. (2012). Örgütsel adalet: Kuramsal bir yaklaşım, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl: 11 Sayı: 21 Bahar 2012 / 1 s.49-64.
  • Jankelová, N., & Joniaková, Z. (2021). Communication Skills and Transformational Leadership Style of First-Line Nurse Managers in Relation to Job Satisfaction of Nurses and Moderators of This Relationship. In Healthcare (Vol. 9, No. 3, p. 346). Mul.
  • Karaçor, S., & Şahin, A. . (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşilaşilan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4(8), 96-117.
  • Karaçor, S., & Şahin, A. (2004). Örgütsel İletişim Kurma Yöntemleri Ve Karşilaşilan İletişim Engellerine Yönelik Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 4(8), 96-117.
  • Karaman, F., & Altunoğlu, A. E. (2007). Kamu üniversiteleri öğretim elemanlarının iş tatmini düzeyini etkileyen faktörler. Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1), 109-120.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştirma yöntemleri. Manevi temelli sosyal hizmet araştırmaları dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karcıoğlu, F., Timuroğlu, K., & Çınar, O. (2009). Örgütsel İletişim ve İş Tatmini İlişkisi–Bir Uygulama. İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi-Yönetim, 67.
  • Kocabıyık, O. O. (2016). Olgubilim ve gömülü kuram: Bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Lester, S. (1999). An introduction to phenomenological research.
  • Matin, H. Z., Jandaghi, G., Karimi, F. H., & Hamidizadeh, A. (2010). Relationship between interpersonal communication skills and organizational commitment (Case Study: Jahad Keshavarzi and University of Qom, Iran). European Journal of Social Sciences, 13
  • Mesud, Ü. (2012). Bilgi Çağında Değişim Ve Liderlik. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 32(1), 297-310.
  • Mitrofan, N., & Bulborea, A. . (2013). The role of organizational communication in structuring interpersonal relationships. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 76, 511-515.
  • Penley, L. E., Alexander, E. R., Jernigan, I. E., & Henwood, C. I. (1991). Communication abilities of managers: The relationship to performance. Journal of management, 17(1), 57-76.
  • Penley, L. E., Alexander, E. R., Jernigan, I. E., & Henwood, C. I. (1991). Communication abilities of managers: The relationship to performance. Journal of management, 17(1), 57-76.
  • Sadia, A., Salleh, B. M., Kadir, Z. A., & Sanif, S. (2016). The relationship between organizational communication and employees productivity with new dimensions of effective communication flow. Journal of business and social review in emerging economies, .
  • Şahin, A. (2007). İlköğretim okulu yöneticilerinin kişiler arasi iletişim becerileri ve çatişma yönetimi stratejileri arasindaki ilişki. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 125-143.
  • Şener, G., & ÖZAN, M. B. . (2018). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerinin geliştirilmesinde modül temelli uygulamalar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1051-1069.
  • Taghipour, A., Dejban, R., Khadem, D. Z., & Naami, A. (2011). Investigating relationship between communication skills and conflict resolution styles of managers with employee empowerment. Soc Psychol Res, 1, 17-43.
  • Tanrıverdi, H., Adıgüzel, O., & Çiftçi, M. . (2010). Sağlık Yöneticilerine Ait İletişim Becerilerinin Çalışan Performansına Etkileri: Kamu Hastanesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 101-122.
  • Temizel, F., Sarıkaya, M., & Bayram, F. (2010). Yatırımcı İlişkileri Yönetiminde İletişim Ve Bilgi Teknolojilerinin Rolü: İmkb 50 Endeksi Uygulaması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(2), 1-20.
  • Uzun, T., & AYIK, A. . (2016). Okul Müdürlerinin İletişim Becerileri İle Öğretmenlerin Genel ve Örgütsel Sinizm Tutumları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 12(2).
  • Willig, C. (2007). Reflections on the use of a phenomenological method. Qualitative research in psychology, 4(3), 209-225.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yildirim, O. (. (2014). The impact of organizational communication on organizational citizenship behavior: research findings. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 1095-1100.
  • Yılmaz, K., & Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), 635-650.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Yıldırım 0000-0001-7627-0945

Mustafa İsmail Ertürk 0000-0002-2771-7234

Early Pub Date December 31, 2022
Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yıldırım, M., & Ertürk, M. İ. (2022). Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 43-73. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1167251
AMA Yıldırım M, Ertürk Mİ. Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma. MM-USOBEBİD. December 2022;5(2):43-73. doi:10.47155/mamusbbd.1167251
Chicago Yıldırım, Mehmet, and Mustafa İsmail Ertürk. “Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, no. 2 (December 2022): 43-73. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1167251.
EndNote Yıldırım M, Ertürk Mİ (December 1, 2022) Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 2 43–73.
IEEE M. Yıldırım and M. İ. Ertürk, “Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma”, MM-USOBEBİD, vol. 5, no. 2, pp. 43–73, 2022, doi: 10.47155/mamusbbd.1167251.
ISNAD Yıldırım, Mehmet - Ertürk, Mustafa İsmail. “Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/2 (December 2022), 43-73. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.1167251.
JAMA Yıldırım M, Ertürk Mİ. Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma. MM-USOBEBİD. 2022;5:43–73.
MLA Yıldırım, Mehmet and Mustafa İsmail Ertürk. “Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma”. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, 2022, pp. 43-73, doi:10.47155/mamusbbd.1167251.
Vancouver Yıldırım M, Ertürk Mİ. Yöneticilerin İletişim Sürecinde Yaşadığı Problemler; Tekstil Sektörü Bağlamında Nitel Bir Araştırma. MM-USOBEBİD. 2022;5(2):43-7.

  2862315149  15151 1515028624