Küresel dünyada ekonomik faaliyet alanında aile şirketleri önemli bir yere sahiptir. Her geçen gün kapanan şirket sayısı düşünüldüğünde, uzun yıllar işletmecilik alanında varlığını sürdüren aile şirketlerinin başarısı günümüzde gittikçe önem kazanmaktadır. Günümüzde insanların ev dışında yemek yeme alışkanlıkları artmış durumdadır. Gastronomi alanında faaliyetlerini sürdüren işletmelerin sayısı gittikçe artacağı düşünülmektedir. Yeni açılacak ya da başarılı olmak isteyen işletmeler dikkate alındığında nesiller boyu süreklilik sağlayan işletmelerin incelenmesi önem arz etmektedir. Bu araştırmada, Karaman'da üçüncü kuşak aile şirketi olarak faaliyetlerini sürdüren Birtat Lokantası'nın başarısının altında yatan faktörlerin belirlenerek, süreklilik sağlayamayan ya da yeni kurulacak işletmeler için öneriler sunulması ve bir model oluşturulması amaçlanmıştır. Anadolu’nun gelişmekte olan illerinden Karaman gastronomik anlamda çok önemli bir zenginliğe sahiptir. Literatürde, Karaman'da yapılmış bu çalışma ile benzerlik gösteren herhangi bir çalışmaya rastlanılamamıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan yüz yüze görüşme tekniği ile yapılan mülakatların ses kayıtları tutulmuştur. Bu kayıtların çözümlemeleri yapıldıktan sonra araştırma amacına uygun bir şekilde metinleştirilmiştir.
Family-owned companies play a crucial role in the global economy. Considering the number of companies closing day by day, the success of family companies, which have existed in the field of management for many years, is gaining more and more importance nowadays. Today, people tend to eat out more, which is why the number of gastronomy-related businesses is expected to gradually rise. When considering new or aspiring businesses, it is essential to examine companies that have been providing services for generations. This research aims to determine the underlying factors of Birtat Lokanta's success, a third-generation family-owned restaurant in Karaman, to provide suggestions and examples for businesses struggling with continuity or newly established ones. Karaman is a developing province in Anatolia and has significant gastronomic diversity. There is no study in the literature that is similar to this study conducted in Karaman. Audio recordings of the interviews made with the face-to-face interview technique, which is one of the qualitative research methods, were kept. These records were analyzed. Afterward, it was transcribed in accordance with the research purpose.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |