With the advancement of technology, digitalized life has caused consumers to spend more time online. This situation has made it necessary for businesses to take part in the digital universe; brands, websites, social media accounts, electronic marketplaces, etc. have begun to exist in environments. As a result of the changing rules of shopping, the application field of marketing has expanded and brands have found the opportunity to reach their customers more. At the same time, customers have had the chance to reach brands through many different channels and convey their requests and complaints. This mutually increasing interaction has brought advantages and disadvantages in ensuring customer satisfaction. In the study, the importance of digital channels, their correct use, and the issues that need to be considered to ensure customer satisfaction are mentioned. As a result, although it has been a long time since the emergence of the internet, especially the misuse of social media channels has been emphasized and suggestions have been made to prevent this.
Teknolojinin ilerlemesi ile beraber dijitalleşen hayat, tüketicilerin internet ortamında daha fazla vakit geçirmesine neden olmuştur. Bu durum, işletmelerin de dijital evrende yer almasını zorunlu kılmış; markalar, web siteleri, sosyal medya hesapları, elektronik pazaryerleri vb. ortamlarda varlık göstermeye başlamışlardır. Alışverişin değişen kuralları sonucunda pazarlamanın uygulama sahası genişlemiş ve markalar, müşterilerine daha fazla ulaşma imkânı bulmuşlardır. Aynı zamanda müşteriler de markalara birçok farklı kanaldan ulaşma, istek ve şikayetlerini iletme şansı yakalamışlardır. Karşılıklı artan bu etkileşim, beraberinde, müşteri memnuniyetinin sağlanmasında avantajlar ve dezavantajlar getirmiştir. Çalışmada, dijital mecraların önemine, doğru kullanım şekillerine ve müşteri memnuniyetinin sağlanması için dikkat edilmesi gereken hususlara değinilmiştir. Sonuç olarak internetin ortaya çıkmasından bugüne kadar uzun süre geçmesine rağmen, özellikle sosyal medya mecralarının yanlış kullanımına vurgu yapılmış, bunun önüne geçilmesi için önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 3 |
Creative Commons Lisansı
This work (journal) is lisenced under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivative 4.0 International License.