Bu r;l z~mada, genelde, teorik arzdan uluslararasz ili~kilerde ve dz~ politikada geleneksel "yilksek politikanm" (ya da siyasi ve askeri ogelerin) yam szra ekonomik boyutun onemi ele almacaktzr. Ozellikle, ragda~ dz~ politika ve gilvenlik yakla~zmlarmda ve uygulamada "enerji gilvenligi"nin ekonomik boyutu on plana flkmaktadzr. Tilrkiye ile AB ili~kilerinin gelecegini, ya da Tilrkiye 'nin AB 'ye tam ilyelik hedefine ili~kin silreci de, ~ekillendirecek ve yonlendirecek olan en onemli faktorlerden biri Birligin enerji gilvenligi arzsmdan Ulkemizin ta~zdzgz onem olacaktzr. Kzsaca ralz~mamzzda, AB 'nin ozellikle dogalgaz ile petrol ve genelde enerji gilvenligi politikalarz apsmdan Tiirkiye'nin transit Ulke konumu dolayzsz ile oneminin goz ardz edilemeyecegi, AB'nin boyle bir liikse sahip olmadzgz sonucu rzkarzlmz~tzr.
Bu çalışmada, genelde, teorik arzdan uluslararası ilişkilerde ve dış politikada geleneksel "yüksek politikanın" (ya da siyasi ve askeri ögelerin) yanı sıra ekonomik boyutun önemi ele alınacaktır. Özellikle, çağdaş dış politika ve güvenlik yaklaşımlarında ve uygulamada "enerji güvenliği"nin ekonomik boyutu on plana çıkmaktadır. Türkiye ile AB ilişkilerinin geleceğini, ya da Türkiye'nin AB'ye tam üyelik hedefine ilişkin süreci de, şekillendirecek ve yönlendirecek olan en önemli faktörlerden biri Birliğin enerji güvenliği açısından Ülkemizin taşıdığı önem olacaktır. Kısaca çalışmamızda, AB'nin özellikle doğalgaz ile petrol ve genelde enerji güvenliği politikaları açısından Türkiye'nin transit Ülke konumu dolayısı ile öneminin göz ardı edilemeyeceği, AB'nin böyle bir lükse sahip olmadığı sonucu çıkarılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 13 Issue: 1&2 |