Research Article
BibTex RIS Cite

REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU

Year 2001, Volume: 9 Issue: 1, 55 - 91, 29.06.2001
https://doi.org/10.29228/mjes.267

Abstract

References

  • -

REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU

Year 2001, Volume: 9 Issue: 1, 55 - 91, 29.06.2001
https://doi.org/10.29228/mjes.267

Abstract

The subject of this article is to analyze the rights of the complainant in competition investigations. The question whether complainant is a party to investigation is not the subject of the article. The study is composed of three chapters including the Conclusion. The first part of the study analyzes the EC practice. The analysis indicates the general direction of both the Commission's practice as well as the legal doctrine. The second part of the study questions the position of the complainant in Turkish Competition Law. This section presents the role of the complainant under four sub-titles. The first sub-title is the role of the complainant in the pre-investigation phase. The second is the role of complainant within the investigation. The third is role of complainant in the decision phase. And the last sub-title is the role of the complainant following the decision.

References

  • -
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yılmaz Aslan This is me

Publication Date June 29, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Aslan, Y. (2001). REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, 9(1), 55-91. https://doi.org/10.29228/mjes.267
AMA Aslan Y. REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU. MJES. June 2001;9(1):55-91. doi:10.29228/mjes.267
Chicago Aslan, Yılmaz. “REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 9, no. 1 (June 2001): 55-91. https://doi.org/10.29228/mjes.267.
EndNote Aslan Y (June 1, 2001) REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 9 1 55–91.
IEEE Y. Aslan, “REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU”, MJES, vol. 9, no. 1, pp. 55–91, 2001, doi: 10.29228/mjes.267.
ISNAD Aslan, Yılmaz. “REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi 9/1 (June 2001), 55-91. https://doi.org/10.29228/mjes.267.
JAMA Aslan Y. REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU. MJES. 2001;9:55–91.
MLA Aslan, Yılmaz. “REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU”. Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Enstitüsü Avrupa Araştırmaları Dergisi, vol. 9, no. 1, 2001, pp. 55-91, doi:10.29228/mjes.267.
Vancouver Aslan Y. REKABET SORUŞTURMALARINDA ŞİKAYETÇİNİN POZİSYONU. MJES. 2001;9(1):55-91.