Bu çalışma, öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanım becerilerinin geliştirilmesine
yönelik Marmara Üniversitesi BAPKO birimine sunulan altyapı projesi kapsamında öğretim
elemanlarına verilen eğitim teknolojilerinin kullanımına yönelik eğitimin verimliliğini incelemeyi
amaçlamaktadır. Öğretmenlik formasyon derslerini yürüttükleri için Eğitim Bilimleri Bölümü
öğretim elemanlarının bilişim teknolojisi kullanma becerileri kazanmaları ve uygulamaları
geleceğin öğretmenlerine model olmaları bakımından çok önemlidir. Tarama modelinde
gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümünde
görev yapmakta olan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından geliştirilen ve 7 açık uçlu sorudan oluşan anket aracılığıyla toplanmıştır. Tarama
modeline göre tasarlanmış olan bu araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar
ise frekans ve yüzdelerle sunulmuştur. Mevcut çalışmada öğretim elemanlarının tablet yardımıyla
akıllı tahta kullanımına yönelik aldıkları eğitimin en çok uygulamaya yönelik ihtiyaçlarına cevap
verdiği görülürken öğretim elemanlarının sorunlarını gidermeye yönelik olan ihtiyaçlarına verilen
cevap minimum düzeyde kalmıştır.
Yükseköğretim akademisyen profesyonel gelişim eğitim teknolojisi akıllı tahta tablet bilgisayar
Birincil Dil | tr; |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 42 Sayı: 42 |