Bu makalenin amacı okul öncesi dönemde yaygın olarak kullanılan bilimsel açıdan pek çok defa etkililiği kanıtlanmış, temel önleyici müdahale programlarından biri olan Okul Öncesi Alternatif Düşünme Stratejilerinin Desteklenmesi (ADSD) (The Preschool Promoting Alternative Thinking Strategies Curriculum - PATHS) Programı’ nın pilot uygulama süreci içindeki etkililiğini, uygulamada karşılaşılan güçlükleri, içeriğini, amaçlarını ve katkılarını öğretmenlerin bakış açısıyla tartışmaktır. Betimsel yöntemin kullanıldığı çalışmada odak grup görüşmesi ve anket teknikleri ile veriler toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Öğretmen Görüşme Formu”, “Öğretmen Memnuniyet Anketi” ve “ Öğretmen Bilgi Formu” kullanılmıştır. ADSD eğitimlerine katılmış ve program uygulamasını henüz tamamlamış olan 10 okul öncesi öğretmeni çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Öğretmenler, ADSD Programının içeriğini, amaçlarını ve etkililiğini değerlendirdiklerinde bu programın okul öncesi eğitim programını zenginleştiren bir niteliğe sahip olduğunu rapor etmişlerdir. Programın sadece mesleki yaşamlarına katkılar sağlamadığını aynı zamanda kişisel yaşantılarını da olumlu yönde etkilediği görüşünde hem fikir olmuşlardır. Eğitim sürecinde bu programa daha uzun süre yer vermeye yönelik bir isteklilik içinde olduklarını belirtmiştirler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Acceptance Date | January 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 47 Issue: 47 |