BibTex RIS Cite

-

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 89 - 100, 11.10.2013

Abstract

-

TEMEL FEN KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYİNİN SAPTANMASI

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 89 - 100, 11.10.2013

Abstract

Bu çalışmada Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü "Madde ve Özellikleri" dersini alan 2. sınıf öğrencilerine (87) bazı temel fen kavramları (element-bileşik, madde-cisim, erime-çözünme, fiziksel değişim-kimyasal değişim, ısı-sıcaklık, kütle-ağırlık, buharlaşma- kaynama) ile ilgili "Fen Bilgisi Başarı Testi" uygulanmıştır. Ayrıca yanıtlara göre nedenlerinin açıklanması ve bazı kavramların da tanımları istenmiştir. Sonuçların değerlendirmelerinden öğrencilerin yüksek öğrenime gelinceye kadar gördükleri fen eğitiminin anlaşılma düzeyi saptanmaya çalışılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin kavram kargaşası içinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca bazı kavramlarla ilgili sorularda doğru yanıt sayısı oldukça fazla olmakla birlikte, aynı soruların nedenleri ile ilgili açıklamalar kısmı büyük çoğunlukla boş bırakılmıştır. Bunun en önemli etkeninin oldukça yüklü müfredat programı ve ezbere yönelik eğitim sistemi olduğu düşünülmüştür. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;
Journal Section Articles
Authors

Hale Bayram This is me

Nihal Sökmen This is me

Hikmet Savcı This is me

Publication Date October 11, 2013
Published in Issue Year 1997 Volume: 9 Issue: 9

Cite

APA Bayram, H., Sökmen, N., & Savcı, H. (2013). TEMEL FEN KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYİNİN SAPTANMASI. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(9), 89-100.