BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 89 - 100, 11.10.2013

Öz

-

TEMEL FEN KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYİNİN SAPTANMASI

Yıl 1997, Cilt: 9 Sayı: 9, 89 - 100, 11.10.2013

Öz

Bu çalışmada Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü "Madde ve Özellikleri" dersini alan 2. sınıf öğrencilerine (87) bazı temel fen kavramları (element-bileşik, madde-cisim, erime-çözünme, fiziksel değişim-kimyasal değişim, ısı-sıcaklık, kütle-ağırlık, buharlaşma- kaynama) ile ilgili "Fen Bilgisi Başarı Testi" uygulanmıştır. Ayrıca yanıtlara göre nedenlerinin açıklanması ve bazı kavramların da tanımları istenmiştir. Sonuçların değerlendirmelerinden öğrencilerin yüksek öğrenime gelinceye kadar gördükleri fen eğitiminin anlaşılma düzeyi saptanmaya çalışılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin kavram kargaşası içinde olduğunu göstermektedir. Ayrıca bazı kavramlarla ilgili sorularda doğru yanıt sayısı oldukça fazla olmakla birlikte, aynı soruların nedenleri ile ilgili açıklamalar kısmı büyük çoğunlukla boş bırakılmıştır. Bunun en önemli etkeninin oldukça yüklü müfredat programı ve ezbere yönelik eğitim sistemi olduğu düşünülmüştür. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Bayram Bu kişi benim

Nihal Sökmen Bu kişi benim

Hikmet Savcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Bayram, H., Sökmen, N., & Savcı, H. (2013). TEMEL FEN KAVRAMLARININ ANLAŞILMA DÜZEYİNİN SAPTANMASI. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(9), 89-100.