BibTex RIS Cite

-

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 379 - 384, 11.10.2013

Abstract

-

MODÜLER OYUNCAKLARIN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDEKİ YERİ

Year 1997, Volume: 9 Issue: 9, 379 - 384, 11.10.2013

Abstract

Oyun; çocuğun ona kimsenin öğretemeyeceği konulan kendi deneyimiyle öğrenmesi yöntemidir. Oyun, sonucu düşünülmeden, eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir. Oyun, "iş" in karşıtı olarak düşünülmektedir, çünkü "iş" de belli bir sonuç söz konusudur. Piaget'ye göre oyun, bir uyumdur (Yavuzer, 1982, s.64).

Montessori'nin deyimiyle oyun, düzen yeni her nesnenin çevre içindeki yerini belleme ve nerede olması gerektiğini belirlemek demektir. Başka bir anlatımla düzen, kendini çevreye uydurmak ve ona en küçük ayrıntılarına kadar egemen olmaktır. İşte bu durum çocuğa huzur ve mutluluk vermektedir (Seyrek, 1991, s.23). 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;
Journal Section Articles
Authors

Tosun Yalçınkaya This is me

Publication Date October 11, 2013
Published in Issue Year 1997 Volume: 9 Issue: 9

Cite

APA Yalçınkaya, T. (2013). MODÜLER OYUNCAKLARIN ÇOCUĞUN GELİŞİMİNDEKİ YERİ. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(9), 379-384.