Oyun; çocuğun ona kimsenin öğretemeyeceği konulan kendi deneyimiyle öğrenmesi yöntemidir. Oyun, sonucu düşünülmeden, eğlenmek amacıyla yapılan hareketlerdir. Oyun, "iş" in karşıtı olarak düşünülmektedir, çünkü "iş" de belli bir sonuç söz konusudur. Piaget'ye göre oyun, bir uyumdur (Yavuzer, 1982, s.64).
Montessori'nin deyimiyle oyun, düzen yeni her nesnenin çevre içindeki yerini belleme ve nerede olması gerektiğini belirlemek demektir. Başka bir anlatımla düzen, kendini çevreye uydurmak ve ona en küçük ayrıntılarına kadar egemen olmaktır. İşte bu durum çocuğa huzur ve mutluluk vermektedir (Seyrek, 1991, s.23).
Primary Language | tr; |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2013 |
Published in Issue | Year 1997 Volume: 9 Issue: 9 |